ریابکوف: مذاکرات اخیر ایران و 1+5 سازنده بود

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۹ کد : ۱۹۴۷۷۲۷ سرخط اخبار

معاون وزیر امورخارجه روسیه، مذاکرات اخیر ایران و گروه 1+5 را «سازنده» دانست.
 
به گزارش پرس تی وی، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امورخارجه روسیه ضمن ستودن عملکرد مذاکره کنندگان ایرانی، از دور اخیر مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 استقبال کرده و آن را «سازنده» دانست.
 
سرگئی ریابکوف گفت: «تبادلی بسیار متمرکز، فشرده و سازنده داشتیم.»
 
وی در ادامه از «پیشرفت ثابت و پایدار» در روند مذاکرات خبر داد و از تلاش تمام طرف های شرکت کننده در مذاکرات هسته ای ایران قدردانی کرد.
 
معاون وزیر امور خارجه روسیه ضمن ابراز خوش بینی درباره دستیابی «به موقع» به توافق جامع هسته ای گفت: «فکر می کنم در دوره اخیر ثابت کرده ایم که خواست و اراده سیاسی برای حلِ حتی دشوارترین مسائل وجود دارد، به نظر من مهم ترین مسئله این است که ما اطمینان بیشتری یافته ایم که می توانیم به موقع به نتیجه برسیم.»
 
ریابکوف با بیان این که همچنان چند موضوع وجود دارد که مورد بحث و بررسی هستند افزود: طرف ها سعی دارند برای حل اختلافات به «زمینه های مشترک» دست یابند.
 
این دیپلمات روس همچنین هنر و مهارت دیپلماتیک مذاکره کنندگان هسته ای ایران را ستود و تصریح کرد: «ما از هیات ایرانی به خاطر توان آن ها در دفاع و پیشبرد منافع جمهوری اسلامی قدردانی می کنیم. آن ها مذاکره کنندگان بسیار قابلی هستند. ما در برخی موارد نحوه انجام این کار را از آن ها یاد می گیریم.»
 
پرس تی وی در ادامه افزود: هیأت های مذاکره کننده ایران، اروپا و آمریکا روز جمعه در چهارمین و آخرین روز از دور اخیر مذاکرات، نشست پایانی شان را در وین پایتخت اتریش برگزار کردند.


نظر شما :