پادشاه سعودی به واشنگتن می‌رود

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۵ کد : ۱۹۴۷۷۳۰ سرخط اخبار
یک رسانه آمریکایی از سفر «ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» به آمریکا در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش مهر، «هافینگتون پست» با انتشار خبری مدعی شد که «ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه عربستان قرار است در آینده ای نزدیک به ایالات متحده آمریکا سفر کند.

به نوشته این رسانه آمریکایی، احتمالا این سفر پادشاه عربستان به آمریکا قبل از 30 ژوئن انجام خواهد گرفت، یعنی تاریخی که قرار است توافق هسته ای نهایی میان ایران و کشورهای 1+5 امضا شود.

در ادامه این گزارش آمده است: ملک سلمان که در دیدار سران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با «باراک اوباما» رییس جمهوری آمریکا در کمپ دیوید حضور نیافت، قصد دارد شخصا به آمریکا برود تا از جزئیات کامل توافق هسته ای ایران اطلاع یابد.

در همین راستا «فهد ناظر» از کارکنان سابق سفارت عربستان در واشنگتن، طی اظهاراتی گفت: بدون شک اگر ملک سلمان شخصا دیداری دو جانبه با «باراک اوباما» داشته باشد و از جزئیات توافق هسته ای انجام گرفته در مورد پرونده ایران اطلاع یابد، خیال راحت تری خواهد داشت. همچنین طرف آمریکایی تمایل دارد که از طرح و برنامه عربستان در یمن و شاید سوریه، بیشتر از اطلاع یابد لذا این دیدار دو جانبه مفید خواهد بود.

این در حالی است که مقامات سفارت عربستان در آمریکا حاضر به پاسخ گویی یا تأیید و تکذیب خبر احتمال سفر پادشاه سعودی به آمریکا نشدند.

نظر شما :