لندن در معرض یک فاجعه هسته‌ای قرار دارد

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۴:۳۵ کد : ۱۹۴۷۷۶۶ سرخط اخبار
یک عضو نیروی دریایی انگلیس با افشای مستنداتی مدعی شده لندن در معرض وقوع یک فاجعه هسته ای قرار دارد.

به گزارش فارس، یک افسر نیروی دریایی ارتش سلطنتی انگلیس با  افشای مستنداتی درباره برنامه تسلیحات هسته ای نیروهای سه گانه کشورش هشدار داده در صورت ادامه روند فعلی، فاجعه ای در انتظار انگلیس است. وی پس از بیان این ادعاها متواری شده است.

 «ویلیام مک نیلی» 25 ساله روز یکشنبه با بیان اینکه در نیروهای سه گانه برنامه هسته ای انگلیس (دریایی، هوایی و موشکی) «کوچکترین دغدغه ای برای امنیت» وجود ندارد هشدار داد که برنامه مورد نظر در معرض حملات تروریستی قرار دارد.    

مک نیلی این ادعاها را در مطلبی در فضای مجازی نوشته و تصویری از کارت شناسایی نیروی دریایی خود را هم به آن ضمیمه کرده است. وی گفته آزادی خودش و شغلی با در آمد خوب را فدای انتشار این گزارش 18 صفحه ای با عنوان «تهدید هسته ای مخفیانه» کرده است. وی پس از انتشار مطلب مورد نظر ناپدید شده است.

وی همچنین نوشته بارهای نگرانیهای خود را به فرماندهان رده بالاتر انتقال داده اما به جایی نرسیده است.

وزارت دفاع انگلیس عضویت این جوان 25 ساله در نیروی دریایی آن کشور را تأیید کرده و یک مقام نیروی دریایی هم به روزنامه ایندیپندنت گفته تحقیقات برای یافتن وی ادامه دارد.

مک نیکلی در گزارشش مدعی شده هنگام آموزش شاهد خیل عظیمی از موارد تخلفات در بازرسی ها و سیستم های نامناسب بوده از عدم رعایت بهداشت مواد غذایی گرفته تا عدم موفقیت در آزمون های پرتاب موشک.  

روزنامه ایندیپدنت مهم ترین محورهای گزارش این عضو سابق نیروی دریایی ارتش انگلیس را اینطور خلاصه کرده است:

- آزمون های پرتاب موشک در سه مورد موفقیت آمیز نبوده است؛

- درباره تصادف با زیردریایی هسته ای فرانسه پنهان کاری شد؛

- از کیف ها بازرسی های امنیتی انجام نشده اند؛

- هشدارهای امنیت موشکی خاموش شده اند؛

- یکی از بخش های یک سلاح انفجاری پرتابی اژدر به طور تصادفی به آب انداخته شده است؛

 مک نیلی وضعیت امنیتی نیروهای سه گانه انگلیس را یکی ازبزرگترین تهدیدهای پیش روی انگلیس توصیف و خاطرنشان کرده به این دلیل تنها این اطلاعات انتخاب شده را منتشر می کند که امنیت را بیش از این به خطر نیندازد.

نظر شما :