الحیات: باید از ایران به 4 دلیل شکایت کنیم!

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۴:۱۱ کد : ۱۹۴۷۷۹۹ سرخط اخبار
روزنامه الحیات با ادعای اینکه ایران در امور کشورهای عربی مداخله می کند ، از کشورهای حوزه خلیج فارس خواست در دادگاه های بین المللی از ایران شکایت کنند.

به گزارش «انتخاب»، روزنامه الحیات چاپ لندن در شماره امروز خود در مقاله ای با عنوان «چهار مسئله بین المللی در انتظار ایران است» به قلم عبدالله ناصر العتابی نوشت: مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره نشست کمپ دیوید گفت ادعاها درباره اقدامات بی ثبات ساز ایران تکراری است.  مقامات ایران ازجمله امیرعبداللهیان معاون وزیر خارجه این کشور نیز این جمله را تکرار می کند. البته مردود دانستن اظهارات مبنی بر اقدامات بی ثبات ساز ایران از سوی مرضیه افخم مسئله قابل پیش بینی است و سیاستمداران عرب که با سیاست ایران آشنایی دارند، منتظر نیستند تهران به این مسئله اذعان کند.

در همین حال، باوجود اینکه مقامات عربی مسئله مداخله(!) ایران را در امور کشورهایشان مطرح می کنند، باید اتهام های خود را در عرصه بین المللی اثبات کنند. باید کشورهای ذیربط یا کشورهای خلیج (فارس) در برابر سازمان ملل و دادگاه های بین المللی ذیصلاح چهار دعوای حقوقی اقامه کنند.

دعوای اول مربوط به حضور ایران در عراق، زیرا ایران روند تغییر دمکراتیک را تعطیل کرده است، از گروه های شبه نظامی بسیج مردمی در این کشور حمایت می کند و تهران فرماندهی گروه های شبه نظامی شیعه را به عهده دارد.

دعوای دوم مربوط به مداخله ایران در سوریه است البته رسیدگی به این دعوا آسان خواهد بود، به ویژه این که ایران از بشار اسد حمایت می کند.

دعوای سوم به تحمیل جنبش حزب الله بر عرصه سیاسی لبنان مربوط است.

دعوای اخر مربوط به ایجاد بی ثباتی در یمن است، زیرا ایران از گروه حوثی ها حمایت می کند.

در ادامه این ادعاها، الحیات آورده است: اقامه این چهار دعوا می تواند کلمه «تکراری» در اظهارات افخم، امیر عبداللهیان و مقامات سیاسی ایران را بی اعتبار کند، فقط باید کشورهای حاشیه خلیج (فارس) و همپیمانانشان در این چهار محور فعالیت کنند.

نظر شما :