اشغال ایران ممکن نیست

۳۱ خرداد ۱۳۹۴ | ۲۰:۴۴ کد : ۱۹۴۹۰۳۱ سرخط اخبار

یک سایت آمریکایی نوشت تنها راه برای بازداشتن ایران از هسته ای شدن، اشغال نظامی این کشور است که البته این موضوع ساده و آسان نیست.

به گزار ش عصرایران، سایت آمریکایی نشنال انتریست نوشت: هیچ چیزی نمی تواند مانع از توسعه توانمندی های هسته ای ایران و دست یابی اش به بمب اتمی شود به جز حمله به ایران و اشغال این کشور است. در این صورت ممکن است آمریکا در ایران به حکومت غیر هسته ای دست یابد. همچنین حمایت گسترده ای از منع ایران از هسته ای شدن وجود دارد.

همچنین این توافق نظر وجود دارد که حملات هوایی علیه تاسیسات هسته ای ایران تاثیر محدودی در روند هسته ای شدن این کشور خواهد داشت. این حملات هوایی تنها هسته ای شدن ایران را برای چند سال به تاخیر می اندازد. ایران بعد از این حملات می تواند تاسیسات خود را از نو بسازد.

اشغال نظامی ایران تنها فرضیه ای است که می تواند ایران را از هسته ای شدن منع کند. این صحیح است که آمریکا از افغانستان و عراق خسته است اما هزینه جنگ ایران به سادگی آنچه که در عراق و افغانستان می گذرد نیست زیرا تهران می تواند هزینه جنگ علیه ارتش آمریکا را افزایش بدهد حتی قبل از آغاز تهاجم.

علاوه بر این، مرزهای جغرافیایی ایران شبیه قلعه ای است که از سه طرف در محاصره کوهستان قرار دارد؛ وضعیتی که باعث شده حمله زمینی و اشغال این کشور غیرممکن شود. تنها می توان یک منطقه ایران را اشغال کرد که در این صورت هم به شکست کشاندن تهران ممکن نخواهد بود.


نظر شما :