اشتون برای گفت‌وگو در مورد ایران وارد تل‌آویو شد

۲۹ تیر ۱۳۹۴ | ۱۶:۵۴ کد : ۱۹۵۰۲۲۱ سرخط اخبار
اشتون کارتر یک هفته پس از اعلام جمع بندی مذاکرات هسته ای، برای گفت وگو با مقامات اسرائیلی، وارد تل آویو شد.

به گزارش فارس، اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا یکشنبه شب برای دیدار با مقامات اسرائیلی وارد فرودگاه بن گوریون تل آویو شد.

این خبر را «پتر کوک» سخنگوی جدید پنتاگون اعلام کرده است.

کارتر قرار است در این سفر، در مورد ایران و سندی که هفته گذشته میان تهران و 6 کشور مورد توافق قرار گرفت، بحث و گفت وگو کند.

انتظار می رود وی در دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی، به آن ها افزایش کمک های نظامی و مالی را وعده دهد. پیش از این گزارش هایی منتشر شده بود مبنی بر اینکه آمریکا پس از توافق هسته ای با ایران، بسته حمایت نظامی از اسرائیل را تمدید می کند. اسرائیل در تلاش است که این بسته 10 ساله که در سال 2017 به پایان می رسد و 30 میلیارد دلار ارزش داد، برای 10 سال دیگر تمدید شده و ارزش آن به رقمی حدود 45 میلیارد دلار افزایش یابد. (جزئیات بیشتر)

کارتر که قرار است فردا نیز به عربستان سعودی سفر کند، هفته گذشته پس از اعلام پایان مذاکرات هسته ای در وین، با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود که واشنگتن فارغ از توافق، به حضور قدرتمند در خلیج فارس ادامه داده و همچنان برای تقویت متحدان خود در منطقه «به خصوص اسرائیل»، تلاش می کند. (جزئیات بیشتر)

ایران و گروه موسوم به 1+5 هفته گذشته به توافقی دست یافتند که قرار است پیش از اجرایی شدن، به تائید مراجع نظارتی و قانونگذاری در ایران و آمریکا برسد. اسرائیل به شدت از این توافق انتقاد کرده و عربستان نیز نسبت به افزایش نفوذ منطقه ای ایران پس از توافق، هشدار داده است.

نظر شما :