حمایت بایدن از توافق هسته‌ای

۳۱ تیر ۱۳۹۴ | ۰۲:۲۶ کد : ۱۹۵۰۲۹۴ سرخط اخبار
معاون رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با رهبران جامعه یهودی از آنها خواست تا نسبت به تعهد و پایبندی وی نسبت به اسرائیل شک و تردید نداشته باشند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص، جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با رهبران جامعه یهودی از توافق هسته ای اخیر با ایران حمایت کرد.

بایدن روز دوشنبه در گفتگو با رهبران یهودی تاکید کرد: از وقتی که ایران و قدرت های جهانی برای کاهش تحریم ها به توافق رسیده اند، شک و تردیدها در بین یهودیان افزایش یافته است و سئوالات زیادی درباره این توافق مطرح شده است.

وی در ادامه به سابقه طولانی روابط نزدیک خود با اسرائیل و جامعه یهودیان اشاره کرد و گفت: لطفا به پایبندی من نسبت به اسرائیل شک و تردید نداشته باشید.

وی در ادامه نگرانی ها نسبت به تاخیر در دسترسی بازرسان بین المللی به تاسیسات اتمی ایران را رد کرد و گفت: این ایده که ایرانی ها می توانند از روند راستی آزمایی طفره بروند، امکان پذیر نیست.

ایران و قدرت های جهانی سه شنبه 23 تیرماه رسما دستیابی به برنامه جامع اقدام مشترک را اعلام کردند. کنگره آمریکا اکنون 60 روز فرصت دارد تا نظر نهایی خود را در خصوص توافق هسته ای ایران و قدرت های جهانی اعلام کند.

شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه طی جلسه ای قطعنامه ای که قطعنامه های پیشین ضد ایرانی این نهاد را لغو کرده و تحریم ها علیه تهران را برخواهد چید، با 15 رأی موافق و بدون رأی مخالف تصویب کرد.
 

نظر شما :