دفاع جان کری از توافق ایران در کنگره

۳۱ تیر ۱۳۹۴ | ۲۱:۱۸ کد : ۱۹۵۰۳۲۶ سرخط اخبار
پایگاه اینترنتی بلومبرگ نوشت: فردا جان کری و مقامات ارشد آمریکا به کنگره می روند تا حمایت از توافق ایران را بدست آورند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی بلومبرگ نوشت: فردا جان کری و مقامات ارشد آمریکا به کنگره می روند تا بتوانند حمایت مردمی از توافق ایران را بدست آورند.

جاستین سینک و آنجلا کین در مقاله ای تحت عنوان اوباما از توافق ایران دفاع کرد نوشتند: رئیس جمهور باراک اوباما از توافقی که آمریکا و دیگر قدرتهای جهان با ایران درباره برنامه هسته ای این کشور رسیدند، دفاع کرد و گفته است آمریکا باید قبل از اعزام نیروهای خود به مناقشه دیگر در خاورمیانه از هر فرصت دیگر استفاده کند.رئیس جمهور این اظهارات را در روز سه شنبه در جمع کهنه سربازان مطرح کرد و گفت راهبرد اصلی برای رهبری آمریکا در جهان باید به فراتر از توان نظامی متکی باشد.

اوباما گفت: اعزام پسران و دختران ما در موقعیت آسیب پذیر باید همواره آخرین گزینه باشد.این قوت و رهبری آمریکا است.

اوباما با اشاره به حمله عراق گفت که مدتها نخستین مشخصه رهبری آمریکا اعزام نیروی نظامی بود.ما از این که این تفکر به کجا می انجامد ،عبرت دردناکی گرفتیم.این به دشمنان ما کمک می کند.

رئیس جمهور آمریکا گفته است بسیاری از منتقدان توافق ایران همان افرادی هستند که از جنگ عراق حمایت کردند و آمریکا در صورت فریبکاری ایران همچنان گزینه حمله نظامی را حفظ می کند.

اوباما گفته است این مذاکرات که منجر به این توافق برای جلوگیری از مسیرهای دستیابی ایران به سلاح هسته ای شد،کار سخت و توام با بردباری بود.

این مقاله می افزاید: دولت می خواهد این توافق را به کنگره ببرد. جایی که بیشتر نمایندگان جمهوریخواه و برخی از نمایندگان دموکرات درباره آن ابراز تردید کردند.فردا جان کری وزیر امور خارجه و دیگر مقامات ارشد به کنگره می روند به نمایندگان درباره جزییات این توافق گزارش دهند تا بتوانند حمایت مردمی را بدست آورند.این گزارش شامل ارائه اطلاعات و همچنین پاسخ به پرسش ها است.
 

نظر شما :