دونالد ترامپ: من عاشق مسلمانان هستم!

۲۹ شهریور ۱۳۹۴ | ۲۳:۳۹ کد : ۱۹۵۲۱۴۰ سرخط اخبار
کاندیدای پیشروی ریاست جمهوری حزب جمهوری خواه آمریکا مدعی شد که عاشق مسلمانان است و آنها را مردمی بزرگ می داند.
 
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه سی ان ان، دونالد ترامپ، کاندیدای پیشروی ریاست جمهوری حزب جمهوریخواه آمریکا در پاسخ به پرسشی از جانب خبرنگار شبکه سی ان ان در خصوص این که آیا از نظر وی مسلمانان خطری را متوجه آمریکا می کنند، گفت: من عاشق مسلمانان هستم. من فکر می کنم که آنها مردمی بزرگ هستند.
 
ترامپ این اظهار نظر را بعد از سخنرانی برای دانش آموزان دبیرستانی در ایالت آیووا مطرح کرد.
 
ترامپ در جریان یک جلسه پرسش و پاسخ با دانش آموزان با مناقشه اخیر در کمپین انتخاباتی اش مواجه شد. این مناقشه هنگامی به راه افتاد که یکی از حامیان ترامپ در روزهای اخیر باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا را یک مسلمان خواند اما ترامپ از تصحیح سخن او خودداری کرد.
 
در سخنرانی شنبه شب ترامپ برای دانش آموزان دبیرستانی یک دانش آموز به او گفت که آمریکایی های مسلمان را یک بخش مهم از جامعه کشورش می داند. سپس دانش آموزان از ترامپ پرسیدند که آیا در نظر دارد یک مسلمان را در کابینه اش منصوب کند گفت: حتما. من با این موضوع مشکلی ندارم.
 
روز پنجشنبه یکی از حامیان ترامپ در سخنرانی او در نیو همپشایر آمریکا عنوان کرد: اوباما یک مسلمان است و آمریکایی نیست اما ترامپ سخن او را اصلاح نکرد. ترامپ در پاسخ به سوال همین فرد که از او پرسید چه طرحی برای "خلاصی پیدا کردن از شر مسلمانان" در آمریکا دارد گفت: ما قرار است مسائل متفاوت مختلفی را مد نظر داشته باشیم. می دانید که تعداد زیادی از مردم چنین چیزی می گویند و تعداد زیادی نیز می گویند اتفاقات بدی در حال افتادن است.
 
ترامپ از زمان مطرح شدن این مناقشه تلاش کرده تا از پاسخ به انتقادات رسانه ای فرار کند اما روز شنبه در پاسخ به انتقادها در توئیتر گفت: آیا من به لحاظ اخلاقی مجبور هستم هر دفعه که کسی چیز بد یا مناقشه برانگیزی درباره رئیس جمهور آمریکا می گوید از رئیس جمهور دفاع کنم. من که چنین فکری نمی کنم. اگر من این فرد را به چالش می کشیدم آن وقت رسانه ها مرا به نادیده گرفتن حق آزادی بیان این فرد متهم می کردند. این یک وضعیت بدون برد برای من بود.

کلید واژه ها: ترامپ دانش آموزان


نظر شما :