روابط کنسولی ایران و سوییس گسترش می‌یابد

۳۰ آبان ۱۳۹۴ | ۱۵:۲۶ کد : ۱۹۵۳۹۵۱ سرخط اخبار

گسترش همکاریهای کنسولی بویژه تسهیل صدور روادید برای دانشگاهیان، تجار و سرمایه گذاران ایران و سوییس در نشست گفتگوهای کنسولی میان دو کشور در برن مورد گفتگو قرار گرفت.

به گزارش مهر، در جریان برگزاری گفتگوهای کنسولی بین ایران و سوییس که به ریاست علی چگنی مدیر کل کنسولی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فون آرب مدیر کل همکاریهای بین المللی فدرال مهاجرت سوییس در برن پاییتخت این کشور برگزار شد، پیرامون راههای گسترش همکاریهای کنسولی گفتگو شد.

در این نشست که با حضور مدیران بخشهای مختلف امور ایرانیان و همچنین نمایندگان نیروی انتظامی کشورمان برگزارشد راه های تسهیل هر چه بیشتر در رفت و آمد اتباع و رفع موانع گسترش همکاریهای مردم با مردم دوکشور مورد تبادل نظر قرار گرفت.

مدیر کل کنسولی وزارت خارجه کشورمان با اشاره به روابط تاریخی و دوستانه  دو کشور و چشم اندازهای مثبت پیش رو برلزوم فراهم ساختن زمینه های لازم برای رفت آمد و تعامل هر چه بیشتر مردم دو کشور در عرصه های مختلف علمی فرهنگی آموزشی و تحصیلی تاکید نمود.

وی با اشاره به زمینه های گسترده همکاریهای اقتصادی و مالی دو کشور بویژه در دوران پسا برجام خواستار یافتن راهکارهای مناسب برای تسهیل رفت آمد میان تجار، سرمایه گذران و صاحبان صنایع دو کشور شد.  

چگنی در این نشست با اشاره به ظرفیتهای بالای دو کشور درزمینه گردشگری و جذابیت های متقابل آن برای ایرانیان و مردم سوییس، خواهان تسریع و تسهیل در روندهای جاری برای صدور روادید برای گردشگران دو کشور شد.

در این نشست طرفین با اشاره به موج پناهندگی به سوی اروپا و خطرات ناشی از افراط گرایی بر وجود منافع مشترک و همچنین چالش های پیش رو در زمینه مهاجرت تاکید کردند.

طرف ایرانی اقدامات و تهدیدات گروههای تروریستی و افراطی که با سوء استفاده ار واژه های دینی دست به جنایت می زنند، عامل و ریشه اصلی این نوع مهاجرتها خواند که باید با این پدیده به صورت جدی و فراگیر برخورد شود.

کلید واژه ها: سوییس


نظر شما :