اوباما خواستار عقب‌نشینی نیروهای نظامی ترکیه از عراق شد

۲۸ آذر ۱۳۹۴ | ۲۳:۰۶ کد : ۱۹۵۴۸۸۶ سرخط اخبار

رئیس جمهور آمریکا در گفت وگو با رئیس جمهور ترکیه خواستار عقب نشینی نیروهای نظامی مستقر شده ترکیه در شمال عراق شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، کاخ سفید با انتشار بیانیه ای تأکید کرد: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت وگو کرده و از وی خواسته است تا به استقرار نظامیان ارتش ترکیه در خاک عراق پایان دهد.

کاخ سفید روز جمعه تأکید کرد: اوباما از اردوغان خواسته است تا اقدامات بیشتری را برای تنش زدایی در روابط با عراق انجام دهد، از جمله با ادامه عقب نشینی نیروهای نظامی، اوباما همچنین بر لزوم احترام گزاردن ترکیه به حاکمیت و تمامیت ارضی عراق تأکید کرده است.

رهبران دو کشور همچنین در خصوص همکاری با دولت عراق برای کاهش تنشها و هماهنگی در زمینه مقابله با گروه تروریستی داعش، به توافق رسیدند.

اوباما و اردوغان همچنین در خصوص حمایت از نیروهای موسوم به مخالفان میانه روی سوری مذاکره کرده اند.

4 دسامبر ارتش ترکیه 150 نظامی به همراه 25 دستگاه تانک را در یک اردوگاه آموزشی نزدیک موصل مستقر کرده است. این اقدام بدون اجازه دولت عراق بوده و بغداد مخالفت شدید خود را با آن اعلام کرده است. ترکیه از 14 دسامبر عقب نشینی بخشی از این نیروها را آغاز کرده است. این اقدام پس از آن صورت گرفت که ترکیه رسماً از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا به ترکیه دستور دهد نیروهای خود را از شمال عراق خارج کند.


نظر شما :