استرالیا سطح هشدار نسبت به سفر به ایران را کاهش داد

۳۰ آذر ۱۳۹۴ | ۲۰:۵۵ کد : ۱۹۵۴۹۴۹ سرخط اخبار

دولت استرالیا با صدور بیانیه ای سطح هشدار نسبت به سفر به ایران را کاهش داد و به اتباع خود توصیه کرد در سفر به ایران «احتیاط زیادی به خرج دهند.»

به گزارش فارس، وزارت خارجه استرالیا امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه ای سطح هشدار نسبت به سفر به ایران را کاهش داد.

کانبرا به اتباع خود توصیه کرده است که برای سفر به ایران «احتیاط زیادی به خرج دهید.»

هشدارهای مسافرتی وزارت خارجه استرالیا جمعا 4 سطح دارد که این هشدار دومین سطح از این رتبه بندی است. پیش از این هشدار نسبت به سفر به ایران در سطح سوم، یعنی «در لزوم انجام سفر بازنگری کنید»، بود.

دولت استرالیا با وجود کاهش سطح هشدار، همچنان هشدار نسبت به سفر به مناطق مرزی ایران با افغانستان، پاکستان و عراق را در بالاترین سطح، یعنی «از انجام سفر خودداری کنید»، نگه داشته است.

در بیانیه وزارت خارجه استرالیا آمده است: «با توجه به تنش های منطقه ای جاری، به شما توصیه می کنیم که احتیاط زیادی به خرج دهید. شما باید به امنیت شخصی خود کاملا توجه کرده و در فعالیت هایتان از جلب توجه اجتناب کنید. رسانه های محلی و بین المللی را برای دریافت اطلاعات مربوط به تحولاتی که ممکن است بر امنیت شما اثرگذار باشد، رصد کنید.»

این بیانیه در ادامه در عباراتی عجیب، نوشته است: «خشونت های سیاسی در سرتاسر ایران از جمله تهران رخ می دهد. اهداف احتمالی عبارتند از منافع خارجی ها، نهادهای دولتی، رژه های نظامی، اماکن مذهبی و اجتماعات. تحولات سیاسی در منطقه ممکن است به شکل گیری اعتراضات بزرگ منجر شود. باید از این تظاهرات ها که ممکن است به خشونت کشیده شود، دوری کنید.»

دولت استرالیا با بیان اینکه ایران وضعیت دو تابعیتی را به رسمیت نمی شناسد، به اتباع خود توصیه کرده است که در این رابطه نیز هوشیار باشند. این بیانیه همچنین به استرالیایی ها «قویا توصیه» کرده است که به 20 کیلومتری مرز افغانستان و پاکستان، استان سیستان و بلوچستان، مناطق شرقی استان کرمان به دلیل «شرایط امنیتی» و 10 کیلومتری مرز با عراق به دلیل «وضعیت ناپایدار امنیتی» سفر نکنند. وزارت خارجه استرالیا البته نوشته است که «نیروهای امنیتی ایران در این مناطق هوشیار هستند.»

استرالیا در ماه های گذشته نسبت به افزایش مراودات سیاسی با ایران ابراز تمایل کرده و «جولی بیشاپ» وزیر خارجه این کشور نیز تابستان امسال به این منظور به تهران سفر کرد.

کلید واژه ها: وزارت خارجه استرالیا


نظر شما :