ادعای مقامات آمریکایی درمورد رابرت لوینسون

۲۹ دی ۱۳۹۴ | ۰۰:۲۸ کد : ۱۹۵۵۷۳۴ سرخط اخبار

مقامات امریکایی باور دارند مامور پیشین سازمان سیا که ادعا می شود در سال 2007 در ایران ناپدید شد، در اسارت مرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات آمریکایی اعلام کردند، در طول ماه ها گفت وگوی محرمانه با ایران به دنبال پاسخی برای ناپدید شدن رابرت لوینسون بودند اما در این مورد چیزی پیدا نکردند.

یک مقام آمریکایی درگیر در گفت وگوهای با ایران گفت: در پایان او به عنوان بخشی از توافق آزاد نمی شود، اما ما با ایرانیان توافق کردیم تا به جست وجوی اطلاعات درباره مکان تقریبی او ادامه دهیم.

مقامات آمریکایی مدعی شدند لوینسون که از بیماری دیابت رنج می برد، پس از ملاقات با یک شبه نظامی آمریکایی اسلام گرا در جزیره کیش ناپدید شد، در اسارت مرده است.

خانواده لوینسون که هنوز امیدوارند او هنوز زنده باشد، اعلام کردند، در زمانی که او ناپدید شد برای آژانس اطلاعات مرکزی (سازمان جاسوسی آمریکا سیا) در یک عملیات دشوار مشغول کار بوده است.

وکیل خانواده لوینسون به شبکه خبری سی.ان.ان. گفت، سازمان سیا برای جلوگیری از اقامه دعوی 2.5 میلیون دلار پرداخت کرد.

مقامات آمریکایی اعلام کردند: سازمان سیا درباره روابط بدون مجوز لوینسون با بخش تحلیلی این آژانس، تحقیقات داخلی انجام داد که منجر به اخراج سه مقام و توبیخ چند نفر دیگر شد.

رابرت لوینسون به مدت 28 سال در اداره تحقیقات فدرال (اف.بی.آی)، وزارت دادگستری و اداره مبارزه با مواد مخدر کار کرده است. او پس از بازنشستگی از دولت در سال 1998 به عنوان مامور مخفی مشغول به کار بود.

آخرین تصویر از لوینسون در سال 2011 او را در روپوشی نارنجی نشان می داد که پلاکاردی که بر روی آن نوشته شده بود به من کمک کنید در دست داشت. هیلاری کلینتون، وزیر خارجه پیشین آمریکا در ماه مارس 2011 گفت که دولت آمریکا معتقد است او در جایی در جنوب آسیا نگهداری می شود. 

کلید واژه ها: لوینسون


نظر شما :