ارتش سوریه شهر «ربیعه» را آزاد کرد

۰۴ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۷:۲۸ کد : ۱۹۵۵۸۸۴ سرخط اخبار

نیروهای ارتش سوریه امروز یکشنبه موفق شدند شهر مهم و راهبردی «ربیعه» را از وجود عناصر تروریستی پاکسازی کنند.

شبکه خبری «المیاین» اعلام کرد که نیروهای سوری امروز کنترل کامل این شهر را در اختیار گرفته اند.

در همین راستا، منابع خبری صبح امروز گزارش داده بودند که ارتش سوریه پس از کشتن شماری از تروریست ها و فراری شدن شماری دیگر مواضع خود را در منطقه غربی این شهر تثبیت کرده است.

نیروهای سوری پیش از ورود به این شهر موفق شده بود روستاهای «الشاکریة»، «بیت عیوش»، «کرکیر»، «بیت عوان» و «الریان» را تحت کنترل خود درآورد.

این روستاها در غرب شهر ربیعه قرار دارند و با کنترل آنها توسط ارتش سوریه نیروهای سوری عملا غرب ربیعه را محاصره کرده بودند؛ شهری که دومین مخفیگاه گروه های تروریستی حاضر در ریف لاذقیه به شمار می رود.

یک منبع نظامی نیز اعلام کرد که ارتش سوریه موفق شده است هفت روستای دیگر را در ریف شمالی لاذقیه آزاد کند؛ منطقه ای که عناصر تروریستی «جبهة النصرة» و «لواء أحرار الساحل» و «لواء السلطان عبد الحمید در آن مستقرند.

شهر ربیعه در منطقه مهم «جبل الترکمان» قرار دارد که ترکیه در همین منطقه جنگنده روسی را سرنگون کرد؛ زیرا این منطقه برای ترکیه اهمیت زیادی دارد و مدعی است که چتر حمایتی نسبت به مردم ترکمن منطقه دارد.

در همین راستا، ارتش سوریه چندی پیش موفق شده بود که مناطق مهم «غمام»، «زویک»، «الجبل الاحمر» و «نبع المر» را از لوث عناصر تروریستی پاک کند و این مسئله باعث شده توازن در این منطقه به طور کامل به نفع ارتش سوریه تغییر یابد.

اهمیت دیگر منطقه جبل الترکمان به سلسله جبال مرتفع«جبل الاحمر» باز می گردد، کوهستانی که بیشترین ارتفاع (5هزارمتر) را در بین کوهستان های سوریه دارد و به تصرف ارتش سوریه درآمده است. کوه «جبل الاحمر» مشرف به مرز ترکیه است و ارتش سوریه می تواند با استفاده از این کوه، روستاهای ترکیه را در تیررس خود داشته باشد.

علاوه بر این مسائل، جبل الترکمان جزء مناطقی است که ترکیه همواره قصد دارد به عنوان منطقه حائل آن را مطرح کند، منطقه ای که به صرف ترکمن بودن منطقه، زیر چتر حمایتی ترکیه رفته است و «عبدالرحمن مصطفی» رئیس شورای ترکمن سوریه در این باره اعلام کرده بود که «جبل الترکمان» منطقه ای بی طرف در بین لاذقیه و انطاکیه است. موضعی که بوی جداطلبی و حرکت به سمت ایجاد منطقه حائل می دهد.

کلید واژه ها: ارتش سوریه


نظر شما :