بازگشت فرانکو فراتینی به کابینه جدید ایتالیا

۰۱ خرداد ۱۳۸۷ | ۲۱:۴۶ کد : ۱۹۵۷ اخبار اصلی
وزیر امور خارجه دولت برلوسکونی در مقابل ایران می ایستد؟
بازگشت فرانکو فراتینی به کابینه جدید ایتالیا
فرانکو فراتینی، وزیر امور خارجه جدید ایتالیا، در مصاحبه با نشریه فایننشیال تایمز گفت که کشورش می خواهد در حمایت از ایالات متحده و سایر قدرت های اروپایی در قبال ایران موضعی سخت تر داشته باشد.
 
وزیر امور خارجه ایتالیا همچنین اظهار داشت که کشورش می خواهد نقش میانجی بین ایران و آمریکا برای آغاز مذاکرات بین دو کشور را داشته باشد.
 
فرانکو فراتینی گفت که ایتالیا نمی خواهد که توسط قدرت های اروپایی و امریکا منزوی شود بنابراین از سیاست های آنها حمایت می کند.
 
آقای فراتینی که عضو کمیسر قضایی اتحادیه اروپا است در مصاحبه اخیر خود اعلام کرد که بر روی روابط اقتصادی ایتالیا و ایران سرمایه گذاری زیادی از سوی ایتالیا انجام شده است و همین امر اعمال تحریم های بر ایران را نیز برای ایتالیا نگران کننده دانست.
 
انی، غول انرژی ایتالیا، یکی از سرمایه گذاران بزرگ در ایران است.
 
فرانکو فراتینی پیش از این نیز موضعی سرسختانه نسبت به ایران اتخاذ کرده بود. در سال 1384 وی با درخواست ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل گفته بود که ایران هسته ای خطر بسیار زیادی نه فقط برای اسراییل بلکه برای جامعه بین الملل است.
 
فرانکو فراتینی کیست؟
فرانکو فراتینی، در تاریخ 14 مارس سال 1957 در رم به دنیا آمد. این سیاستمدار ایتالیایی کمیسر قضایی، آزادی و امنیتی اتحادیه اروپا است که در دولت جدید برلوسکونی به عنوان وزیر امور خارجه معرفی شده است.
 
فرانکو فراتینی، یکی از اعضای حزب سوسیالیست ایتالیا است که تا سال 2001 در دولت سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر ایتالیا، فعالیت می کرد و از 14 نوامبر سال 2002 وزیر امور خارجه دولت وی بود. وی همچنین یکی از اعضای حزب فورزا ایتالیا ( ایتالیا به پیش ) است که توسط آقای برلوسکونی اداره می شود.
 
فرانکو فرانتینی طرفدار سیاست منع استفاده از بازی های کامپوتری است. وی پیش از این نیز از استفاده اینترنت توسط بچه ها بارها هشدار داده بود.
 
کابینه جدید در ایتالیا
در کابینه جدید سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر جدید ایتالیا، 4 زن حضور دارند. نخست وزیر ایتالیا که پیش از این کابینه راپاترو همتای اسپانیایی خود را بیش از حد زنانه و قرمز نامیده بود و حضور زنان زیاد در این کابینه را به استهزاء گرفته بود اکنون خود چهار زن در کابینه خود دارد. یکی از اعضای جدید کابینه ایتالیا خانم مارا کارفانیا است که 33 سال سن دارد و در مسابقات زیبایی سال 1997 ایتالیا شرکت کرده بود و اکنون به عنوان وزیر فرصت های برابر در کابینه برلوسکونی منصوب شده است.
 
جالب این است که کارفانیا همان زنی است که آقای برلوسکونی را مجبور کرد که در مقابل ملت ایتالیا از همسرش معذرت خواهی کند. نخست وزیر ایتالیا به خانم کارفانیا گفته بود که حاضرم با تو ازدواج کنم اما نمی توانم چرا که قبلا ازدواج کرده ام.
 
این سخنان نخست وزیر همسرش را خشمگین کرد و وی مجبور شد در نامه ای که به یکی از روزنامه های ایتالیا فرستاده بود از همسرش معذرت خواهی کند.
 
استفانیا پرستیگیاکامو، به عنوان وزیر محیط زیست، ماریا استیلا گلمینی، به عنوان وزیر آموزش و جورجیا ملونی به عنوان وزیر امور جوانان در کابینه جدی منصوب شده اند.
 
برلوسکونی که سومین بار به مقام نخست وزیر ایتالیا منصوب شده است، جیولیو ترمونتی را نیز به سمت وزیر اقتصاد منصوب کرده است.

( ۱ )

نظر شما :