انتقاد شدید رئیس پارلمان اروپا از «ترامپ»

۲۴ اسفند ۱۳۹۴ | ۰۱:۵۹ کد : ۱۹۵۷۱۷۰ سرخط اخبار
رئیس پارلمان اروپا با انتقاد شدید از «دونالد ترامپ»، کاندیدای جمهوری خواهان در انتخابات آمریکا گفت که ریاست جمهوری او به ضرر آمریکا و اروپا خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «مارتین شولتز» رئیس پارلمان اروپا ضمن انتقاد شدید از «دونالد ترامپ»، نامزد پیشرو جمهوریخواهان در انتخابات پیش روی آمریکا گفت: انتخاب «ترامپ» نه به سود آمریکا است و نه اروپا چرا که او هیچ تجربه فعالیت بین المللی ندارد.

وی افزود: «ترامپ» متعلق به مردمی است که ما اینجا در اروپا داریم. افرادی که در همه موضوع ها سینه سپر می کنند اما هرگز راه حلی قطعی ندارند.

وی گفت که نامزد دیگری را به ترامپ ترجیح می دهد.  ظاهرا اشاره او به «هیلاری کلینتون»، نامزد دمکرات ها در انتخابات آمریکا است.

گفتنی است، «شولتز» که از اعضای حزب سوسیال دمکرات آلمان است، رئیس و سخنگوی پارلمان اروپا است که اعضای آن به طور مستقیم انتخاب می شوند و 751 عضو آن از قدرت تصویب، اصلاح یا مخالفت با قوانینی برخوردارند که بر سرنوشت اتحادیه اروپا تاثیرگذار است.

ترامپ، تاجر پر آوازه آمریکایی که تاکنون در انتخابات درون حزبی جمهوری خواهان، پیشتاز بوده است، وعده هایی را درباره ساخت دیواری در مرز آمریکا و مکزیک و نیز اعمال محدودیت هایی برای جلوگیری از ورود مسلمانان به آمریکا داده است که مورد انتقاد شدید بسیاری از گروه ها قرار گرفته است.
 

نظر شما :