مجازات کره شمالی برای دانشجوی آمریکایی

۲۶ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۹:۱۴ کد : ۱۹۵۷۲۶۷ سرخط اخبار
کره شمالی یک دانشجوی آمریکایی را که پیشتر دستگیر کرده بود، به جرم اقدام علیه امنیت ملی این کشور به 15 سال کار در اردوگاه کار اجباری محکوم کرد.
 
به گزارش ایرنا، دادگاه عالی کره شمالی امروز (چهارشنبه) این حکم را صادر و خاطرنشان کرد که این آمریکایی جرائم زیادی علیه این کشورمرتکب شده است.
 
«اوتو وارم بیر» دانشجوی دانشگاه آمریکا با 21 سال سن، ژانویه (دی - بهمن) امسال به علت اقدامات خصمانه علیه حکومت کره شمالی در این کشور دستگیر شد.
 
گزارش های دریافتی از کره شمالی حاکی است که او سعی داشته است یک پرچم و بنر تبلیغاتی را که در محدوده ممنوعه در نزدیکی هتلش قرار داده شده بود به سرقت ببرد.
 
خبرگزاری کره شمالی پیشتر خاطرنشان کرده بود که این دانشجو به فرمان دولت آمریکا و با برنامه ریزی وارد این کشور شد و قصد داشت اقداماتی علیه وحدت و امنیت دولت انجام دهد.
 
«وارم بیر» اواخر ماه گذشته میلادی اعتراف کرد که یک نشان سیاسی را که عشق مردم کره شمالی به کشورشان و حکومت به حساب می آید، دزدیده است.
 
وی در اعترافات خود گفت که یکی از اعضای کلیسایی در آمریکا به او پیشنهاد کرد که در ازای آوردن یک یادگاری ویژه از کره شمالی خودرو دست دوم خود به ارزش 10 هزار دلار را در اختیارش قرار می دهد.
 
دانشجوی آمریکایی همچنین اعلام کرد: این پیشنهاد را پذیرفتم اما تاکید کردم که در صورت دستگیری، فرد یاد شده می بایست مبلغ 200 هزار دلار به عنوان کمک های خیریه به مادرم بپردازد چرا که خانواده اش به لحاظ مالی در مضیقه هستند.
 
وی افزود که جرمی جدی مرتکب شده است و از دولت کره شمالی می خواهد او را مورد بخشش قرار دهد.
 
خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی گزارش کرده است که با توجه به اوضاع متشنج در شبه جزیره کره، پیونگ یانگ قصد دارد یک برگ برنده برای خود در مذاکرات احتمالی با آمریکا و برای چانه زنی در اختیار داشته باشد. 
 
کره شمالی که قبلا نیز دست به چنین بازداشت هایی زده است دو سال قبل سه آمریکایی دستگیر شده با نام های «کنث بایه»، «ماتیو تودمیلر» و «جفری فورد» را آزاد کرد.
 
«لیم هیون سو» تبعه کره ای - کانادایی فرد دیگری است که ژانویه سال گذشته در کره شمالی دستگیر و سپس به دلیل اقدام علیه حکومت و تلاش برای براندازی به حبس ابد محکوم شد.
 
مجازات اردوگاه کار اجباری در کره شمالی می تواند به آسانی مورد بخشش قرار گیرد و با حبس در زندان، تفاوت های آشکاری دارد.

نظر شما :