برای پاسخ به اتهام زنندگان همان اظهارات سردار سپاه را تکرار می کنم

۲۶ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۹:۱۴ کد : ۱۹۵۷۲۶۹ سرخط اخبار

وزیر خارجه کشورمان بامداد چهارشنبه در حساب کاربری اش در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت که توافق هسته ای و قطعنامه تأیید کننده آن در شورای امنیت، هیچ یک فعالیت های موشکی ایران را ممنوع نمی کنند.

به گزارش «تابناک» محمد جواد ظریف، بامداد چهارشنبه در حساب کاربری اش در شبکه اجتماعی توئیتر مطالبی را درباره فعالیت های موشکی ایران منتشر کرد.

ظریف در این پیام نوشت: ««نه برجام و نه قطعنامه شورای امنیت، هیچ یک ایران را از (فعالیت ) با موشک هایی که برای سلاح های هسته ای طراحی نشده اند، منع نمی کند. این سند را بخوانید: به انگلیسی ساده نوشته شده است، نه به زبان فنی حقوقی.»

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران، در ادامه به حملات شیمیایی صدام، دیکتاتور سابق عراق علیه ایران در دوران جنگ تحمیلی اشاره کرد و نوشت: «ایران در 250 سال (گذشته) به هیچ کشوری حمله نکرده است. اما وقتی صدام برای هشت سال ما را موشک باران کرد و از گاز شیمیایی علیه مردممان استفاده کرد، کسی به داد ما نرسید.»

وزیر خارجه ادامه داد: «اگر هنگام حمله صدام موشک داشتیم، شاید این می توانست او را از حملات فراگیر (بدون تمایز) علیه شهروندان ما منصرف کرده یا از حجم آنها بکاهد.»

ظریف در ادامه نوشت: «من کسانی که ایران را به اقدامات تحریک آمیز متهم می کنند به چالش می طلبم تا همان اظهارات سردار سپاه را ابراز کنم: جز برای دفاع از زور استفاده نخواهیم کرد.»

 
همچنین وزیر امور خارجه کشورمان در سخنانی نسبت به تلاش برخی کشورها برای تغییر مرزها در خاورمیانه و عواقب این اقدام هشدار داد.
 
ظریف در سخنرانی در دانشگاه ملی استرالیا با هشدار درباره تلاش برای تغییر مرزها در خاورمیانه گفت که این اقدام «شروعی برای جنگ های آخرالزمانی خواهد بود».
 
محمد جواد ظریف در پاسخ به سوالی درباره تغییر مرزها در خاورمیانه و تاثیرات آن گفت: «خوب شما چطور مرزها را ترسیم می کنید؟ این اقدام، شروع جنگ سی ساله منطقه ما خواهد بود. به خاطر همین حتی به این حوزه وارد هم نشوید».
 
او افزود: «تغییر باید در نحوه حکومتداری و اداره حکومت ما باشد و نیز نحوه تعامل ما با یکدیگر و این چیزی است که تغییر به آن نیاز دارد. تغییر دادن مرزها تنها وضعیت را بدتر خواهد کرد و شروع آرماگدون(جنگ های آخرالزمانی) خواهد بود».

نظر شما :