دیدار کمال خرازی با بشار اسد در دمشق

۰۱ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۹ کد : ۱۹۵۷۳۴۶ سرخط اخبار

رییس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان که عصر روز گذشته از بیروت وارد دمشق شد، امروز با تعدادی از مقامات سوری دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش ایسنا، کمال خرازی امروز با «بشار اسد» رییس جمهور سوریه و «ولید معلم» وزیر خارجه سوریه در مورد آخرین تحولات بحران سوریه، مسائل منطقه ای و دوجانبه گفت وگو و رایزنی کرد.

رییس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران همچنین قرار است در این سفر سه روزه با رهبران گروه های مبارز فلسطینی و جمعی از نخبگان سوریه دیدار و در مراسم تحویل سال که بامداد فردا یکشنبه در حرم مطهر حضرت رقیه برگزار می شود، شرکت و در جمع مدافعان حرم سخنرانی کند.

محمدرضا شیبانی سفیر ایران در سوریه نیز در جریان این دیدارها کمال خرازی را همراهی می کرد.

محمدباقر خرمشاد دبیر شورای راهبردی روابط خارجی، عبدالرضا فرجی راد استاد دانشگاه و محمد ایرانی مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه، کمال خرازی را در این سفر همراهی می کنند.

خرازی روز چهارشنبه به لبنان سفر کرد و در جریان این سفر سه روزه با تعدادی از مقامات این کشور از جمله «تمام سلام» نخست وزیر لبنان، «جبران باسیل» وزیر خارجه این کشور و شیخ عبدالامیر قبلان نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، نبیه بری رئیس مجلس لبنان، امیل لحود رئیس جمهور پیشین لبنان و «کاردینال بشاره راعی» رهبر مسیحیان مارونی لبنان و... به صورت جداگانه دیدار و با آنان در مورد روابط ایران و لبنان و همچنین تحولات منطقه گفت و گو و رایزنی کرد. 


نظر شما :