رئیس‌جمهور برزیل: استعفا نمی‌دهم

۰۴ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۸:۵۵ کد : ۱۹۵۷۴۱۹ سرخط اخبار
رئیس جمهوری برزیل اعلام کرد، در زمان کنونی که بدترین بحران سیاسی برزیل طی دو هفته اخیر است، از قدرت کناره گیری نخواهد کرد.
 
به گزارش ایسنا  به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دیلما روسف، رئیس جمهوری برزیل اعلام کرد که هر عملی از سوی مخالفان به منظور استیضاح وی "کودتا"علیه حکومت دموکراتیک است زیرا وی هیچ جرمی مرتکب نشده است.
 
وی در سخنرانی در جمع کارشناسان حقوقی گفت: من تحت هیچ شرایطی استعفا نخواهم داد. من هیچ جرمی مرتکب نشده ام که بتواند دوره حضور مرا به عنوان رئیس جمهور کوتاه کند.
 
روسف هم چنین از دادگاه عالی برزیل خواست تا در خصوص این بحران که تهدیدی برای سرنگونی حکومت وی است، بی طرفانه عمل کند. این در حالی است که مخالفان به دنبال استیضاح وی در کنگره هستند. احزاب مخالف فرایند استیضاحی را علیه روسف آغاز کرده اند و وی را به دستکاری حساب های دولتی برای صرف هزینه های بیشتر برای برگزاری انتخابات در سال 2014 متهم می کنند.
 
درصورتیکه هواداران رئیس جمهوری برزیل نتوانند مانع از استیضاح وی در مجلس اعوام شوند، روسف ماه مه از کار معلق می شود. اتهام فساد اخیر و اعتراضات ضد دولتی خیابانی راه را برای استیضاح روسف باز کرده است که می تواند به پایان حضور حزب چپگرای کارگر حاکم منجر شود. 

کلید واژه ها: برزیل روسف استیضاح


نظر شما :