لیبرمن: گروه‌های تروریستی دنبال سلاح هسته‌ای

۰۷ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۷:۳۵ کد : ۱۹۵۷۵۰۷ سرخط اخبار

وزیر خارجه پیشین رژیم صهیونیستی گفت: گروه های تروریستی برای دستیابی به سلاح های اتمی و کشتار جمعی تلاش می کنند تا اروپا را ویران نمایند.

به گزارش تسنیم، آویگدور لیبرمن وزیر خارجه سابق اسرائیل در مصاحبه با شبکه 9 تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد: چیزی که از گزارش های نهادهای اطلاعاتی سراسر جهان مشاهده می کنیم این است که تلاش گروه های القاعده و داعش متمرکز بر این شده است که چگونه به سلاح های کشتار جمعی دست پیدا کنند.

اخبار جدید منتشر شده حاکی است که خالد و ابراهیم بکراوی دو عامل انتحاری حملات اخیر بروکسل، در ابتدا سعی کرده اند تا به تاسیسات هسته ای بلژیک حمله کنند ولی بعدا تصمیم خود را برای منفجر کردن فرودگاه و متروی بروکسل عملی کرده اند.

لیبرمن در ادامه ضمن انتقاد از شیوه تلاش های انجام شده برای مقابله با تروریسم، گفت: من از ایده استقرار یک نیروی نظامی 70 هزار نفری ناتو برای پاکسازی مناطقی از رقه در سوریه تا موصل حمایت می کنم تا همه تروریست های داعش از بین بروند. تلاش های کنونی برای مقابله با تروریسم مانند شکار پشه است در حالی که باید مرداب اصلی خشکانده شود.

وی در ادامه هشدار داد: اروپا به سرعت به سوی فاجعه پیش می رود. شما باید بفهمید که مرحله بعدی ترور چه خواهد بود.

سرویس های امنیتی بلژیک ماه گذشته کشف کردند که 2 مرد اطلاعات محرمانه ای را درباره پژوهشگران هسته ای بلژیک جمع آوری کرده اند.

تفتیش پلیس از محل زندگی مظنونان اصلی حملات تروریستی پاریس نشان می دهد که 10 ساعت فیلم مربوط به یکی از مقام های هسته ای بلژیک و فعالیت های روزمره وی از سوی این افراد مظنون، جمع آوری شده است.

ابراهیم البکراوی، سه شنبه گذشته خود را در فرودگاه بروکسل منفجر کرد و برادرش نیز خود را در ایستگاه متروی این شهر منفجر کرد. این حملات دست کم 35 کشته و حدود 200 زخمی به جای گذاشته است.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این حملات مرگبار را بر عهده گرفته است.

کلید واژه ها: بلژیک


نظر شما :