مذاکرات صلح سوریه در آستانه شکست

۳۱ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۸:۱۱ کد : ۱۹۵۸۱۷۴ سرخط اخبار

«کمیته عالی مذاکره کننده» که مجموعه ای از گروه های مخالف دولت سوریه است روزیکشنبه (29 فروردین) اعلام کرد در صورتی که دولت سوریه به تعهدات خود درباره موضوعات سیاسی و تلاش برای امداد رسانی به مناطق درگیر عمل نکند، این مذاکرات را ترک خواهند کرد.

به گزارش پرس تی وی، عبدالحکیم بشار یکی از اعضای این کمیته گفت:«ممکن است این مذاکرات را به دلیل وجود نداشتن افقی روشن برای دست یابی به توافق سیاسی ترک نماییم.»

دولت سوریه و گروه های مخالف دولت از اواخر ماه فوریه با میانجی گری آمریکا و روسیه آتش بسی را برای حل بحران سوریه امضاء کردند.

وی افزود:«با توجه به نکات عنوان شده، ما امروز به مذاکرات ادامه می دهیم اما درباره ادامه مذاکرات فردا تصمیم گیری خواهیم کرد.»

یکی دیگر از اعضای «کمیته عالی مذاکره کننده» که خواست نامش فاش نشود گفت با توجه امتناع نمایندگان دولت برای گفتگو درباره آینده بشار اسد مذاکرات تقر یبا به «بن بست» رسیده است.

این در حالی است که دولت سوریه همواره آمادگی خود را برای تداوم مذاکرات اعلام کرده است. دولت همچنین از وجود اختلاف نظر در میان گروه های مخالف ابراز سرخوردگی کرده و افزوده است که این اختلاف نظرات باعث می شود که مخالفان دارای مواضع متعدد و بعضا متضاد در مذاکرات باشند و همین امکان موفقیت در مذاکرات را بیش از پیش سخت می کند.

مقامات سوری پیشتر اعلام کرده بودند برکناری اسد برای ادامه مذاکرات«خط قرمز» دمشق است.
سوریه از سال 2011 صحنه ناآرامی های مرگبار است؛ براساس گزارش مرکز پژوهش های سیاسی سوریه، حدود 470 هزار نفر از مردم سوریه در جریان این ناآرامی ها کشته و بیش از نیمی از مردم سوریه مردم به ترک خانه هایشان شده اند


نظر شما :