وزیر جدید نفت عربستان کیست

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۰۳:۲۰ کد : ۱۹۵۸۷۵۶ سرخط اخبار

سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان در ادامه تغییرات پی درپی در افراد و مناصب این کشور ، دیروز (شنبه ) با انتشار احکامی شمار دیگری از مسئولان این کشور را جابه جا کرد.

به گزارش ایرنا در این تغییرات وزارت نفت که از سال 1995 در اختیار مهندس علی النعیمی بود به وزارت انرژی ، صنایع و معادن تغییر یافت و ریاست آن به خالد بن عبدالعزیز الفالح ، رییس سابق اجرایی شرکت نفت عربستان ( آرامکو ) سپرده شد .

خالد بن عبدالعزیز الفالح که 11 ماه پیش با حکم سلمان، وزیر بهداشت شده بود متولد سال 1960 در دمام ( شرق ) عربستان است .

او که از سال 1979 به استخدام شرکت نفت عربستان سعودی ( آرامکو ) در آمد در سال 1982 موفق به کسب مدرک لیسانس مهندسی مکانیک از دانشگاه تکزاس آمریکا شد و در سال 1991 فوق لیسانس مدیریت را از دانشگاه نفت و معادن ملک فهد ظهران دریافت کرد.

از مناصب فالح می توان از ریاست بر شرکت «پترون» که مجری طرح مشترک آرامکو و شرکت ملی نفت فیلیپین بود ، نام برد .

نقش فالح در گفت وگوهای نفتی کشورش با شرکت های نفتی جهان قابل توجه ارزیابی و گفته می شود او در چهار قرارداد نفتی مهم عربستان با شرکت های خارجی دخالت داشته است .

منابع محلی می گویند به دلیل پیشنیه فالح در به انجام رساندن طرح های توسعه ای در آرامکو ، به عنوان وزیر نفت منصوب شده است تا چاره ای برای وضعیت کشور در دوران کنونی که نفت از قیمت مناسبی برخوردار نیست ، بیاندیشد.

عربستان طی سال های اخیر با سیاست «قیمت عادلانه نفت» با افزایش بی سابقه تولید و ارائه تخفیف های بالا به مشتریان، تلاش کرد تولیدکنندگان رقیب نفت را از گردونه رقابت خارج کند اما این امر باعث کاهش قیمت نفت و ضررهای کلان مالی به این کشور شده است.

کلید واژه ها: آرامکو


نظر شما :