ایتالیا ۵۰۰ نظامی دیگر به شمال عراق اعزام می‌کند

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۹:۲۴ کد : ۱۹۵۸۸۵۴ سرخط اخبار

وزیر دفاع ایتالیا که به عراق سفر کرده است اعلام کرد که به زودی ۵۰۰ نظامی دیگر این کشور با هدف حمایت از سدموصل به شمال عراق اعزام خواهند شد.

به گزارش فارس، «روبرتا بینوتی» وزیر دفاع ایتالیا که دوشنبه در سفری اعلام نشده، به عراق رفت، پس از دیدار با مقامات عراقی در بغداد و سپس اربیل، اعلام کرد که کشورش قصد دارد تا پایان ماه جاری میلادی، 500 نظامی به شمال عراق اعزام کند.

وی در حاشیه سفرش به عراق که تا چهارشنبه (امروز) طول خواهد کشید، گفت که این نظامیان با هدف صیانت از سد موصل به شمال عراق اعزام خواهند شد.

این سد در 35 کیلومتری شمال شهر موصل و در منطقه ای در نزدیکی محل استقرار تکفیری های داعش واقع شده است و یکی از زیرساختهای مهم عراق محسوب می شود.

بینوتی سه شنبه عصر با «نیچروان بارزانی» نخست وزیر منطقه کردستان دیدار و بر ضرورت هماهنگی میان نیروهای پیشمرگه و ائتلاف بین المللی ضد داعش به ویژه دولت ایتالیا تاکید کرد.

در حال حاضر 380 نظامی ایتالیایی در عراق حضور دارند و ماموریت آنها آموزش نیروهای پلیس محلی در بغداد و اربیل است و 30 نظامی ایتالیایی عضو لشگر 9 ارتش ایتالیا در یگان نیروهای ویژه آمریکا در پایگاه نظامی «التقدم» حضور دارند. پایگاهی که اخیرا در حد فاصل میان دو شهر «الفلوجة» و «الرمادی» در استان «الانبار» احداث شده است.

کلید واژه ها: ایتالیا


نظر شما :