واکنش غنی به سخنان کامرون

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۵:۴۱ کد : ۱۹۵۸۹۰۳ سرخط اخبار

محمد اشرف غنی به سخنان دیوید کامرون که دولت افغانستان را فاسد خواند بود واکنش نشان داد و گفت: خواهان عذرخواهی نخست وزیر انگلیس نیستم اما بدانند اعتیاد غرب به مواد مخدر، افغانستان را فاسد کرده است.

به گزارش تسنیم،  محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در سفر امروز خود به لندن به سخنان نخست وزیر انگلیس در مورد فساد در کشورش واکنش نشان داد.

رئیس جمهور افغانستان می گوید که تقاضا برای مواد مخدر در بازارهای غرب محرک و عامل اصلی فساد در افغانستان است.

غنی تأکید کرد که کارتل های مواد مخدر محرک اصلی تروریسم، افراط گرایی و فساد هستند.

رئیس جمهور افغانستان اظهار داشت: دولت کابل مصمم است تا با این معضل مقابله کند اما افغانستان در این رابطه نیاز به کمک دارد.

اشرف غنی همچنین افزود: عوامل مختلفی وجود دارد که باعث شده است تا افغانستان یکی از فاسدترین کشورهای جهان باشد.

سخنان غنی پس از آن عنوان شده که دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس دولت افغانستان را به صورت شگفت انگیزی فاسد خوانده است.

رئیس جمهور افغانستان در واکنش به این اظهارات گفت که وی معتقد است که کامرون با این اظهارات در واقع درباره میراث گذشته سخن گفته است؛ میراثی که به گفته وی، عوامل زیادی در به وجود آوردن آن نقش داشته اند.

وی تأکید کرد که در این مورد خواهان عذرخواهی نیست و تأکید کرد که نکته اصلی در مبارزه با فساد اذعان به آن است و افزود که در این مبارزه ما با یکدیگر شریک هستیم تا بر این غده سرطانی فایق آییم.

پیشتر و در واکنش به سخنان کامرون در باره فساد در افغانستان، سفارت این کشور در لندن گفت که آوردن نام افغانستان به شیوه ای که کامرون از آن یاد کرده بی انصافی است.

مقام های دولت افغانستان در اظهارات مختلف به وجود فساد در نهادهای دولتی اذعان کرده اند.

فساد در نهادهای دولتی افغانستان در بیش از چهارده سال اخیر همواره در روابط حکومت این کشور با حامیان غربی آن دردسرساز بوده است.

کلید واژه ها: کامرون


نظر شما :