اولویت فعلی نابودی ساختار داعش است

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۰۰:۳۰ کد : ۱۹۵۹۰۰۶ سرخط اخبار

سخنگوی نیروهای ائتلاف تحت امر آمریکا گفت که اولویت کنونی ائتلاف، نابودی ساختار داعش از طریق قطع خطوط ارتباطی میان مناطق تحت تصرف این گروه، هدف قرار دادن رهبران ارشد و ضربه زدن به پایگاه های داعش در مناطق مسکونی است تا این گروه تروریستی قدرت خود را از دست بدهد.

به گزارش ایسنا، استیو وارن، سخنگوی ائتلاف تحت امر آمریکا در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط گفت: تمرکز ائتلاف ضد داعش در حال حاضر بر شکست دادن داعش در عراق و سوریه و رویارویی با این گروه از طریق نیروهای زمینی محلی است که ما از طریق آموزش و مشاوره نظامی، از آنها پشتیبانی می کنیم و پوشش هوایی از طریق جنگنده های ائتلاف برای آنها فراهم می کنیم.

وی افزود: ائتلاف ضد داعش از مارس گذشته 250 حمله هوایی به مقرهای فرماندهی و مناطق تحت تصرف داعش داشته است و تمرکز بر سرکرده های اصلی این گروه بوده تا خلائی ایجاد شود که فرماندهان جزء نتوانند آن را برای بازپس گرفتن توانایی های داعش پس بگیرند.

وارن گفت: ما از طریق ضربه زدن به توانایی های اصلی داعش و در عین حال هدف قرار دادن نیروهای میدانی این گروه و حمایت از عملیات زمینی که داعش با آن مقابله می کند، برای متلاشی کردن این گروه تلاش می کنیم تا دیگر داعش نتواند به عنوان یک گروه منسجم به فعالیت خود ادامه دهد.

وی افزود: حملات ما بر توانایی های اصلی داعش تاثیر گذاشته است و حملات به منابع حمایت مالی این گروه تاثیر خود را در عملیات میدانی و توانایی داعش برای پخش کمپین های تبلیغاتی خود و عضویت گیری نیروها بر جای گذاشته و در نتیجه در حال حاضر داعش اراضی را از دست می دهد که در گذشته آنها را تحت تصرف داشت و در انجام عملیات هجومی خود نیز با دشواری هایی مواجه است.

این مقام آمریکایی تاکید کرد: 18 ماه درگیری های شدید باعث شد که داعش 40 درصد از اراضی را که قبل از تشکیل ائتلاف ضد داعش تحت کنترل خود داشت، از دست بدهد اما شکست داعش باید با همکاری بین المللی جهت جلوگیری از ریزش نیروهای خارجی برای عضویت در این گروه و هدف گیری مستقیم توانایی های آن برای حمایت مالی صورت بگیرد.


نظر شما :