ادامه تنش‌ میان اردوغان و رهبر حزب اپوزیسیون ترکیه

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۰۱:۳۰ کد : ۱۹۵۹۰۰۹ سرخط اخبار

با واکنش رئیس جمهور ترکیه به انتقادات تند رهبر حزب اپوزیسیون این کشور، تنش ها بین این دو سیاستمدار بالا گرفته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه حریت، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه ضمن انتقاد از "لحن زننده" کمال قلیچدار اوغلو، رهبر حزب مردم جمهوری خواه و ادعای وی مبنی بر دامن زدن دولت به خونریزی ها در این کشور گفت: قلیچدار اوغلو ادعا می کند که ما و اعمالمان خوراک برای خونریزی ها در کشور تامین می کنیم در حالی که ما معتقدیم فعالیت های ما بسیار به نفع مردم است.

اردوغان با اشاره به وقایع دهه 1960 ادامه داد: اگر کسی باشد که به خونریزی ها دامن می زند این شما و حزبتان هستید که اعدام عدنان مندرس، نخست وزیر اسبق و دو تن از دوستانش را در دهه 1960 را به راه انداختید.

پیش از این قلیچدار اوغلو اظهارات خود را مبنی بر اینکه سیستم ریاست جمهوری مورد نظر حزب عدالت و توسعه بدون خونریزی پیاده نمی شود، تکرار کرده و اردوغان را به خونریزی درکشور متهم کرده بود.

قلیچدار اوغلو در اظهارات خود با اشاره به عملیات فعلی امنیتی علیه حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) گفته بود: خونریزی در نهاد شماست. آیا روزانه ده ها نفر نمی میرند؟ اردوغان کسی است که خون را غذا می دهد! آنها (عدالت و توسعه) مردم را تقسیم و جدا کرده اند.

اردوغان در ادامه سخنانش همچنین به موافقان و هم ردیفان فتح الله گولن، روحانی ترک ساکن آمریکا اشاره و عنوان کرد جنبش گولن بیش از همه به جوانان آسیب زده است.


نظر شما :