النصره برای حمله به دمشق آماده می‌شود

۰۴ خرداد ۱۳۹۵ | ۲۱:۲۷ کد : ۱۹۵۹۲۱۴ سرخط اخبار

وزارت دفاع روسیه می گوید عناصر گروه تروریستی جبهه النصره آماده حمله ای گسسترده به مواضع ارتش سوریه در منطقه «غوطه شرقی» و حومه دمشق هستند.

به گزارش تسنیم به نقل از «رای الیوم»، «سرگئی کورالینکو» رئیس مرکز نظارت بر آتش بس سوریه مستقر در پایگاه هوایی «حمیمیم» (وابسته به وزارت دفاع روسیه)، روز دوشنبه اعلام کرد «گروهک های مسلح وابسته به جبهه النصره و دیگر گروه های معارضی که به النصره پیوسته اند، در حال بازآرایی نیروهای خود و تامین کامل نیازهای تسلیحاتی و مهمات جنگی شان هستند و الان برای اجرای عملیات تهاجمی به منطقه غوطه شرقی و حومه دمشق آماده هستند.»

این ژنرال روسی با اشاره به این که داده های نظامیان روس و دستگاه های اطلاعاتی سوریه صحت این اطلاعات را تایید می کند، همچنین بمباران بی وقفه مواضع ارتش سوریه در غوطه شرقی و حمله به مناطق مسکونی در شهر دمشق توسط عناصر مسلح، این نتیجه گیری ها و ارزیابی ها را مورد تأکید قرار می دهد.

کورالینکو خواستار برقراری 72 ساعته نظام آتش بس در غوطه شرقی و شهر «داریا» در حومه دمشق یعنی از 24 ماه مه (4 خرداد) شد تا بدین ترتیب ثبات در این منطقه برقرار شود.

از سوی دیگر، این ژنرال روسی گزارش داد: گروه تروریستی جبهه النصره یک گروه رزمی متشکل از 6 هزار عنصر مسلح در استان حلب تشکیل می دهد تا از طریق حمله گسترده به جنوب حلب و قطع جاده مشرف به «نبل» در شمال، نیروهای ارتش سوریه را در اطراف این شهر تحت محاصره قرار دهد.

رئیس مرکز حمیمیم تأکید کرد «وخیم تر شدن اوضاع در برخی مناطق سوریه به این دلیل است که گروه جبهه النصره و گروه های مرتبط به آن برای به شکست کشاندن نظام آتش بس تلاش می کنند.»

در همین راستا، کورالینکو تأکید کرد: نیروهای هوافضای روسیه به انجام حملات به مواضع جبهه النصره ادامه خواهند داد.

کلید واژه ها: جبهه النصره


( ۱ )

نظر شما :