ارتباط عامل تیراندازی «اورلاندو» با یکی از عوامل «جبهه‌النصره»

۲۴ خرداد ۱۳۹۵ | ۲۰:۵۹ کد : ۱۹۵۹۹۵۲ سرخط اخبار

تحقیقات اولیه دفتر تحقیقات فدرال نشان می دهد که عامل تیراندازی مرگبار «اورلاندو» که به کشته شدن دستکم 50 نفر و زخمی شدن 53 نفر دیگر منجر شد با یکی از عوامل گروه تروریستی «جبهه النصره» ارتباط داشته است.

به گزارش فارس، مأموران دفتر تحقیقات فدرال یا همان «اف بی آی» در تحقیقات خود پی بردند که تماس های «عمر متین» عامل مسلح تیراندازی مرگبار «اورلاندو» ایالت «فلوریدا» با «منیر ابو صالحه» بسیار اندک بوده است.

رسانه های آمریکایی اعلام کردند که منیر ابو صالحه فردی بود که خود را به خاطر گروه تروریستی «جبهه النصره» در سوریه منفجر کرد و به همین دلیل اف بی آی در حال تحقیقات برای پی بردن هرگونه ارتباط احتمالی متین با منیر می باشد.     

شبکه فاکس نیوز گزارش کرد، متین که با سلاح گرم خود روز یکشنبه (دیروز)، با حمله به یک باشگاه شبانه در اورلاندو، 50 نفر را به ضرب گلوله کشت و 53 نفر دیگر را زخمی کرد، یکی از پیروان رهبر یک باند خلافکار بود که سال گذشته میلادی علیرغم هشدارهای دادستان ها از زندان آزاد شد.

برخی منابع به شبکه فاکس نیوز اعلام کردند که این فرد خلافکار، افراد را به استخدام درمی آورد تا اقدامات خشونت بار انجام دهند و بنا به گفته این منابع، متین یک فرد افراطی بوده که دنباله رو «مارکوس دواین رابرستون» بوده است.

طبق گزارش روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست»، عامل مسلح تیراندازی اورلاندو، دو روز قبل از حمله به باشگاه شبانه در مرکز «فورت پیرس» با امام جماعت آن مرکز اسلامی به نام امام «شفیق رحمان» بوده است.

این گزارش می افزاید که این مسجد محلی بود که منیر ابو صالحه که در سال 2014 خود را در سوریه به خاطر جبهه النصره منفجر کرد، در آنجا رفت و آمد داشت و متین و ابوصالحه یکدیگر را می شناختند.

کلید واژه ها: متین


نظر شما :