پیشنهاد نماینده انگلیسی برای تغییر نظام ایران!

۱۸ تیر ۱۳۹۵ | ۱۷:۲۵ کد : ۱۹۶۰۹۵۶ سرخط اخبار

یکی از نمایندگان مجلس عوام انگلیس پیشنهاد داده که به جای «گزینه بد» جنگ و اشغال بلندمدت ایران، از منافقین حمایت شود تا بتوانند ایران را از درون تغییر دهند.

به گزارش فارس، «سِر دیوید اَمِس» از اعضای مجلس عوام انگلیس با نوشتن مقاله ای در نشریه فوربس، باز شدن چشمان غرب در برابر اقدامات و مواضع نظام ایران و «حسن روحانی» و حمایت از گروهک تروریستی منافقین برای براندازی آرام نظام ایران را خواستار شد.

اَمِس در ابتدای این مقاله به حکم شلاق دانشجویان حاضر در پارتی مختلط و اعدام 2400 نفر در 3 سال گذشته اشاره کرده و نوشته «حسن روحانی، رئیس جمهورِ مثلاً اصلاح طلب ایران هم در سال 2014 علناً از این اعدام ها حمایت کرد و آن را فرمان خدا خواند.»

این عضو مجلس عوام انگلیس در ادامه مدعی شده که اقلیت های قومی و مخالفان سیاسی، قربانی این اعدام ها هستند و شکایت می کند که «غرب هم بی اعتناست.»

سِر اَمِس سپس به تاریخ معاصر سیاست خارجی کشورش می پردازد و هشدار می دهد که اشتباه عدم مداخله در کشتار رواندا، عدم اتخاذ تصمیم جدی در مورد برنامه تسلیحاتی کره شمالی و پست کردن به سوریه و تنها گذاشتن مردم این کشور با رژیم بشار اسد، داستانی سراسر اشتباه که در مورد ایران هم در حال تکرار است.

آقای نماینده در قسمت «پس چه کار باید کرد؟» مقاله اش نوشته: «مطمئناً همه قبول دارند که داستان جنگ عراق نباید تکرار شود. رویکرد نظامی و اعمال زور از بیرون برای پیاده کردن دموکراسی در یک کشور که اشغال نظامی بلندمدت را نیز در پی دارد، ایده خیلی بدی است. خوشبختانه راه های زیاد دیگری برای تعامل (با این مشکل) وجود دارد و می توان مردم ایران را برای رسیدن به دموکراسی که حتماٌ از آن استقبال خواهند کرد، تقویت کرد.»

سِر دیوید اَمِس راهکار تقویت مردم را در تقویت گروهی می داند که در دهه 60 شمسی هم میهنان خود را در خیابان ها ترور کرده اند، با رژیم بعث صدام در کشتار ایرانیان همکاری کرده اند و حتی در یک برهه توسط خود غربی ها هم به بعنوان گروه تروریستی شناخته شده بودند.

اَمِس می نویسد: «گروهی که مریم رجوی رهبر آن است، موافق ایده ایران آزاد و دموکراتیک است، از جدایی کلیسا از دولت (دین از حکومت) دفاع می کند، طرفدار اسلام پیشرفت گراست و از روابط دوستانه با کشورهای همسایه ایران و جامعه بین الملل حمایت می کند.»

این نماینده مجلس عوام به یکی از خدمات چشمگیر منافقین به غرب هم اشاره می کند و یادآور می شود «این همان گروهی است که برنامه هسته ای مخفی ایران را آشکار کرد و به دنیا در خصوص تهدید این برنامه سری هشدار داد.»

دیوید اَمِس یکی از شخصیت های مورد احترام گروهک مناففقین است و در صفحات اینترنتی این گروهک، مقاله ها و مصاحبه های متعدد ضدایرانی دیده می شود. آقای اَمِس علاوه بر این، پای ثابت سخنرانی در اجتماعات خیابانی منافقین در لندن است.

«هاوارد دین» رئیس سابق کمیته ملی دموکرات های آمریکا، نسخه آمریکایی اَمِس بود که در مراسمات این گروه در آمریکا، سخنرانی های آتشینی داشت؛ شبکه خبری فاکس نیوز در مهر ماه سال 90 فاش کرد که وی مبالغ هنگفتی از منافقین گرفته بوده است.

مهر ماه سال 91 هم فاش شد که «باب فیلنر» از اعضای کنگره فرانسه 14 هزار دلار برای سخنرانی در جمع منافقین در پاریس دریافت کرده است.

کلید واژه ها: اَمِس مجلس عوام


نظر شما :