عادل الجبیر: ترکیه توان مقابله با بحران را دارد

۲۷ تیر ۱۳۹۵ | ۲۲:۰۵ کد : ۱۹۶۱۳۱۶ سرخط اخبار

وزیر خارجه عربستان در واکنش به کودتای نافرجام بامداد شنبه گذشته در ترکیه اعلام کرد کشورش روابط حسنه ای با آنکارا دارد و اطمینان دارد که ترکیه از عهده مقابله با این بحران بر می آید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان در گفت وگو با شبکه خبری «سی ان ان»، به تحولات اخیر ترکیه واکنش نشان داد.

الجبیر در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه آیا او نسبت به تلاش برای کودتای نظامی در ترکیه نگران است یا این مسأله بر مبارزه با داعش در عراق تأثیر خواهد گذاشت گفت: نه اصلا، من مطمئن هستم دولت ترکیه می تواند ثبات را به کشور بازگرداند؛ ممکن است این مسأله مقداری زمان بر باشد اما می دانم که دولت ترکیه توان مقابله با این بحران را دارد.

خبرنگار در سوال دیگری به این نکته اشاره کرد که عربستان در طول چند سال گذشته روابط چندان خوبی با ترکیه نداشته که الجبیر اعلام کرد دو کشور روابط حسنه و گسترده ای دارند.

وی افزود علاوه بر همکاری در زمینه مسائل امنیتی، مقابله با تروریسم، حمایت از معارضان میانه رو سوری، همکاری سیاسی قوی میان دو کشور وجود دارد.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) 15 ساعت پس از آغاز کودتا در ترکیه در خبری به نقل از یک منبع آگاه در وزارت خارجه این کشور اعلام کرد ریاض از بازگشت امور به وضعیت عادی در ترکیه تحت ریاست اردوغان استقبال می کند.

یک فعال رسانه ای عربستانی به پایگاه خبری عربی «21» امارات گفته بود به نظر می رسد عربستان منتظر یکسره شدن نتیجه این کودتا، قبل از اعلام موضعش بود.


نظر شما :