مک کین: سیاست‌های اوباما به وقوع حمله نیس ختم شد

۲۹ تیر ۱۳۹۵ | ۲۲:۰۲ کد : ۱۹۶۱۴۰۷ سرخط اخبار

جان مک کین، سناتور جمهوری خواه آمریکایی بار دیگر رئیس جمهور کشورش را این بار مسئول حمله تروریستی نیس فرانسه دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از آسوشیتدپرس، جان مک کین، طی اظهاراتی اعلام کرد، سیاست های باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا منجر به ظهور داعش شده است؛ گروهی که این سناتور آن را مسئول حمله نیس می داند.

هفته گذشته یک تونسی با استفاده از یک کامیون میان مردمی رفت که در خیابان ساحلی شهر نیس فرانسه روز باستیل این کشور را به جشن می گذراندند. در این حمله 84 تن کشته و بیش از 200 تن دیگر زخمی شدند.

در همین حال مک کین طی مصاحبه ای با رادیو ایالت آریزونا با اشاره به این حمله ادامه داد: این حمله اقدامی خشونت آمیز و نفرت برانگیز بود اما جدایی از اینکه ما در کنار خانواده های قربانیان و مردم فرانسه هستیم باید بگویم رئیس جمهور آمریکا اجازه می دهد چنین اتفاقاتی بیفتد و سیاست هایش مستقیما مسئول داعش و داعش مسئول  این حملات است.

مک کین گفت، آمریکا جنگ را در عراق برده بود اما اوباما تصمیم گرفت تا تمام نیروها را از این کشور خارج کند.

وی تاکید کرد: این رئیس جمهور نه استراتژی و نه به اعتقاد من در کوتاه مدت توانایی یا تمایلی برای حمله به این شیطان (داعش) ندارد. این رئیس جمهور به طرز اسفناکی شکست خورده و تمام این وقایع به هیچ وجه نباید رخ می داد.

این سیاستمدار آمریکایی افزود: من متاسفم که باید بگویم من همه چیز را پیش بینی می کردم و اکنون حملات بیشتری را همان طور که اداره امنیت ملی و سیا پیش بینی کرده اند، پیش بینی می کنم. این رئیس جمهور آمریکا جهان را سرافکنده و شکست خورده کرده است.

مک کین همچنین از اوباما پس از حمله اورلاندو در ماه ژوئن انتقاد و عنوان کرده بود، اوباما مسئول مستقیم این حمله است.


نظر شما :