شورشیان سوری یک کودک فلسطینی را سر بریدند

۳۰ تیر ۱۳۹۵ | ۲۲:۵۹ کد : ۱۹۶۱۴۴۰ سرخط اخبار

نیروهای ارتش آزاد سوریه یک کودک فلسطینی را به اتهام جنگیدن در کنار ارتش سوریه در شمال حلب سر بریدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، رسانه ها و پایگاه های ارتباط اجتماعی تصاویر و ویدیویی را منتشر کردند که در آن شورشیان عضو گروه "نور الدین الزنکی" وابسته به ارتش آزاد سوریه در حال سر بریدن یک کودک ۱۱ ساله فلسطینی هستند.

به گفته منابع، این کودک به عضویت در گردان فلسطینی القدس که در اردوگاه آوارگان فلسطینی در حندرات می جنگد، متهم شده است. این گردان در کنار ارتش سوریه در شهر حلب و به ویژه در اطراف اردوگاه حندرات می جنگد.

در پی این جنایت، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، اگر گزارشات در خصوص سر بریدن یک فلسطینی توسط مخالفان سوری تایید شود، واشنگتن در وابستگی و حمایتش از مخالفان سوری تجدیدنظر می کند و اگر این فیلم های هولناک حقیقت داشته باشند مخالفان سوری عواقب این اقدام را خواهند دید.

به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی، مارک تونر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: اگر بتوانیم حقیقت موضوع و دست داشتن گروه "الزنکی" در این رویداد هولناک را ثابت کنیم، هرگونه کمک یا همکاری مان را با مخالفان سوری متوقف خواهیم کرد.

با این حال تونر اعلام نکرد که اگر مشخص شود مخالفان سوری در سر بریدن این پسر فلسطینی دست داشته اند با چه عواقبی رو به رو خواهند شد.

وی گفت: نمی توانم با جزئیات بگویم که این عواقب چه خواهند بود اما قطعا باعث توقف همکاری ها یا وابستگی ها به این گروه و تجدیدنظر در همکاری ها با آن ها خواهد شد.

این واکنش واشنگتن به دو فیلم منتشر شده روز سه شنبه در فضای مجازی است که نشان می دهند پنج شبه نظامی از جنبش "نورالدین الزنکی" ابتدا این پسر فلسطینی را مورد تمسخر قرار داده و سپس سرش را از بدنش جدا می کنند.

ظاهرا یکی از شبه نظامیان این جنبش این پسر را از موهایش گرفته و وی را به طرف سطح مسطح وانت هل می دهد. سپس سر این پسر را با چاقو می برد. پس از این اقدام سر بریده شده این پسر را بالای سر می گیرد و فریاد شادی سر می دهد.

در یکی از این فیلم ها گفته می شود که این پسر فلسطینی یکی از اعضای گردان القدس است که یک گروه شبه نظامی فلسطینی حامی دولت محسوب می شود که در حال حاضر در نزدیکی شهر حلب سوریه فعالیت دارد.

ظاهرا این کشتار در اردوگاه حندرات واقع در شمال حلب رخ داده است. این مکان به میزبانی از کمپ غیررسمی آوارگان فلسطینی موسوم به "عین التل" معروف است.

این درحالی است که فرمانده کل جنبش "نورالدین الزنکی" ضمن محکوم کردن این کشتار گفت: این خشونت بیانگر موضع و نگرش کلی این جنبش نیست بلکه خطای فردی محسوب می شود.

به این ترتیب گروه نور الدین الزنکی که از سوی ترکیه و آمریکا حمایت می شود به طور ضمنی به سر بریدن کودک فلسطینی اذعان و تنها تأکید کرد که نقض صورت گرفته یک اشتباه فردی بوده و کمیته قضایی برای تحقیقات در این خصوص تشکیل شده است.


( ۱ )

نظر شما :