اشتاین‌مایر: ترکیه به اصول قانون اساسی وفادار بماند

۳۱ تیر ۱۳۹۵ | ۰۰:۳۰ کد : ۱۹۶۱۴۵۵ سرخط اخبار

وزیر خارجه آلمان عنوان داشت: دولت ترکیه در حال حاضر مسئولیت بزرگی را درباره دموکراسی برعهده دارد تا به اصول قانون اساسی در بازجویی ها وفادار بماند.

به گزارش ایسنا، فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر خارجه آلمان در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط گفت: ما تلاش برای کودتا در ترکیه را همچنین در سطح کشورهای عضو اتحادیه اروپا به شدت محکوم کردیم و آنچه که نظر من را جلب کرد، نخست این بود که پارلمان ترکیه فورا و با اتفاق نظر بر پایبندی خود بر اصول دموکراسی تاکید کرد و دوم تعداد زیادی از مردمی بودند که به سرعت مقابل تانک ها در خیابان ها ایستادند و به صورت آشکار عزم خود را برای آینده اداره کشورشان به صورت دموکراتیک بیان کردند و اینکه نمی خواهند بار دیگر زیر یوغ دیکتاتوری نظامی قرار بگیرند، اما در سطح دولت ترکیه، باید گفت که دولت ترکیه در حال حاضر مسئولیت بزرگی را برای تحقق دموکراسی برعهده دارد تا به اصول قانون اساسی در هنگام انجام بازجویی های قانونی لازم وفادار بماند.

وی در مورد نیت ها برای برگزای کنفرانس حامیان مالی عراق در واشنگتن گفت: این مساله در ماه های گذشته آشکار شد که تلاش های بین المللی برای مبارزه با داعش در جریان است و روز به روز تروریست های داعش به صورت روز افزون از مقرهای خود دور می شوند.

اشتاین مایر در پاسخ به این سوال که آیا فعالیت نظامی به موفقیت های خود علیه داعش ادامه می دهد یا خیر، تصریح کرد: اگر شرایط در مناطق آزادشده در سریع ترین زمان ممکن شاهد ثبات نشود، موفقیت نظامی ادامه نخواهد داشت و در این راستا، جامعه بین الملل باید به تعهدات خود در زمینه مبارزه با داعش وفادار باشد و مسکن و غذا و امدادرسانی های پزشکی فراهم شود و بمب ها خنثی و نهادهای امنیتی ایجاد شوند که در انجام ماموریت های تعیین کننده بر آنها تکیه شود و این نهادها از دولت عراق برای بازگرداندن آوارگان حمایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما باید با تروریسم به صورت مشترک مقابله کنیم، در نشستی که در واشنگتن برگزار می شود، وزیرانی از کشورهای مختلف ائتلاف برای هماهنگی تلاش ها مشارکت می کنند، تمرکز ویژه ما نیز در مورد پیشرفت در آزادسازی ها در مناطق اصلی در عراق و سوریه است.

وی افزود: در سوریه چالش این است که راه هایی برای بازگشت به روند سیاسی و تضمین رساندن کمک های انسانی ایجاد شود و در هفته جاری مذاکرات مهمی در مورد این مسائل صورت می گیرد. ما تلاش هایمان را برای ازسرگیری مذاکرات ژنو در سریع ترین زمان ممکن ادامه می دهیم در حال حاضر باید کمک های انسانی به تمامی مناطق حلب از جمله مناطق تحت تصرف مخالفان برسد.

وی در مورد عراق گفت: از امور اساسی این است که دولت عراق در جلب اعتماد ساکنان مناطق آزادشده موفق شود و ما تنها زمانی موفق می شویم که بر داعش غلبه کنیم که تمامی اقشار و گروه های مختلف بار دیگر به خشونت طائفه ای کشیده نشوند.

اشتاین مایر در مورد همکاری میان عربستان و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و آلمان عنوان داشت: جز با همکاری نمی توان موفقیتی را رقم زد و در اینجا عربستان و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس مهم ترین شریکان ما هستند و ما مسئولیت مشترکی را در چارچوب ائتلاف بین المللی ضد داعش برعهده داریم.


نظر شما :