ترامپ: سرویس مخفی با من صحبتی نکرده است

۲۱ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۷:۳۰ کد : ۱۹۶۲۱۰۴ سرخط اخبار

اظهارنظر تلویحی دونالد ترامپ ضد هیلاری کلینتون درباره حق حمل سلاح در آمریکا، جنجالی شده و دموکرات ها نامزد جمهوریخواه را به تشویق خشونت علیه رقیب دموکراتش متهم کرده اند.

به گزارش فارس، در ادامه جنجال بر سر اظهارات اخیر دونالد ترامپ درباره حق آزادی حمل سلاح در آمریکا، نامزد جمهوریخواهان به تشویق و حمایت از اعمال خشونت علیه رقیب دموکراتش متهم شده است.

نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که همواره از حق حمل سلاح در این کشور حمایت کرده و به مواضع رقیب دموکراتش درباره حمل سلاح انتقاد کرده، به دلیل یک اظهارنظر مورد اتهام زنی ها زیادی قرار گرفته است.

دونالد ترامپ که مواضع هیلاری کلینتون در این باره را مغایر با اصل دوم قانون اساسی آمریکا خوانده است، در یک سخنرانی خطاب به حامیانش گفت: «اگر او درباره موضوعی قضاوت بکند، شما رفقا نمی توانید هیچ کاری درباره آن بکنید».

او که در کارولینای شمالی سخن می گفت، افزود: «البته شاید افراد معتقد به اصل دوم قانون اساسی شاید بتوانند کاری بکنند. نمی دانم».

این اظهارنظر کوتاه که در آن صراحتی درباره اعمال خشونت علیه کلینتون نداشت، جنجالی شده است و مخالفان می گویند او حامیان حمل سلاح را به خشونت علیه نامزد دموکرات ها تشویق کرده است.

دموکرات ها این اظهارنظر را به شدت محکوم کرده و حتی هیلاری کلینتون هم از این اظهارنظر انتقاد کرده است.

شبکه سی ان ان هم گزارش داده که به دنبال این اظهارنظر، سرویس اطلاعات مخفی و اطلاعات آمریکا درباره این اظهارنظر ترامپ، »بیش از یک بار» با او صحبت کرده است.

این خبر را خبرگزاری رویترز هم ابتدا به نقل از شبکه سی ان ان بازنشر داد اما در ادامه این خبر را به نقل از یک «مقام دولت فدرال آمریکا» رد کرده است.

دونالد ترامپ هم گفتگوی سرویس مخفی با او درباره اظهارنظر جنجالی اش در خصوص حمل سلاح را رد کرده است.

او در توئیتر خود نوشت: «رویترز اعلام کرد که سرویس مخفی هرگز با من یا ستاد من صحبت نکرده است. این یک داستان ساختگی توسط سی ان ان و جعلی است».

کلید واژه ها: اظهارنظر حمل سلاح ترامپ این اظهارنظر


نظر شما :