بارزانی آماده میانجیگری میان کردها و دولت ترکیه است

۰۴ مهر ۱۳۹۵ | ۰۰:۳۰ کد : ۱۹۶۳۳۸۷ سرخط اخبار

رئیس اقلیم کردستان عراق در دیدار با رهبر حزب دموکراتیک خلق ترکیه از آمادگی خود برای میانجیگری میان کردها و دولت آنکارا خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه ای الحیاة، صلاح الدین دمیرتاش، رهبر حزب دموکراتیک خلق نزدیک به کردهای ترکیه اخیرا به اربیل سفر و با مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق دیدار کرده است.

دمیرتاش در دیدار با بارزانی خواهان افزایش تلاش های وی برای ازسرگیری روند صلح میان آنکارا و کردها شد و گفت: هدف از این سفر آغاز مذاکره میان گروه های کرد است. طرحی در این خصوص ارائه شده و همگان باید به مسئولیت خود عمل کنند. تبادل اتهامات در اظهارات رسانه ای نقش منفی ایفا خواهد کرد و به ضرر وحدت ملی است. مردم ما از چنین اظهاراتی به ستوه آمده اند.

بارزانی نیز گفت: مردم کردستان بدون اینکه خود بخواهند تجزیه شده اند. همگی ما برای بقا و حفظ هویتمان می جنگیم و در مرحله حفظ دستاوردها و پیشبرد مساله خود هستیم. ما به صلح نیاز داریم نه جنگ.

وی گفت: اگر در مراحل قبلی قدرت ها و کشورهای بزرگ را سرزنش می کردیم امروز باید خودمان را سرزنش کنیم. جنگ تنها به ویرانی می انجامد.

بارزانی از آمادگی خود برای میانجیگری جهت ازسرگیری روند صلح میان کردها و دولت ترکیه خبر داد.

دمیرتاش با رهبران گروه های سیاسی نشست هایی را برگزار کرد. وی در کنفرانس مطبوعاتی پس از دیدارش با رهبران حزب بارزانی گفت: حزب دموکرات کردستان عراق آمادگی خود را برای حمایت از ما اعلام کرد. این مساله مهمی است که به نفع دموکراسی است. ما باید مردممان را مطمئن کنیم که حتی اگر در ایدئولوژی با هم تفاوت داشته باشیم باید برادری میان خود را حفظ کنیم و برای حل اختلافات و امضای توافقنامه قومی تلاش کنیم.

فاضل میرانی، دبیر حزب بارزانی نیز گفت: ما ویژگی های مشترکی با هم داریم و برای حل مشکلات کردها در عراق، سوریه، ترکیه و ایران تلاش می کنیم. این مذاکرات بهترین راه برای حل اختلافات است.

دمیرتاش به سلیمانیه نیز سفر و با رهبران حزب اتحادیه میهنی کردستان به رهبری جلال طالبانی و جنبش التغییر به رهبری نوچیروان مصطفی دیدار کرد.

برهم صالح، از رهبران حزب طالبانی پس از دیدار با دمیرتاش گفت: این سفر اهمیت بسیار زیادی دارد از این جهت که دمیرتاش نماد مبارزه مدنی در تمامی بخش های کردستان است.

کلید واژه ها: بارزانی


نظر شما :