امنیت غرب با تهدید بی‌سابقه‌ "مهاجرت تروریستی" روبه‌روست

۰۷ مهر ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۵ کد : ۱۹۶۳۴۸۸ سرخط اخبار

رئیس اف بی آی در جلسه استماع کنگره گفت، گرچه آمریکا در آستانه نابودی خلافت خودخوانده داعش است اما این شبه نظامیان از خاورمیانه رانده شده و در کشورهای دیگری مستقر خواهند شد تا مرتکب اعمال وحشتناکی شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جیمز کومی، رئیس اداره تحقیقات فدرال آمریکا اف بی آی گفت: در دو یا پنج سال آتی شاهد نوعی مهاجرت تروریستی خواهیم بود که قبلا هرگز شاهد آن نبوده ایم. تمام قاتلان داعش در میادین نبرد کشته نمی شوند.

در جلسه پرسش و پاسخ کنگره، جی جانسون، وزیر امنیت داخلی آمریکا و نیکولاس راسموسن، مدیر مرکز ملی مقابله با تروریسم نیز حضور داشتند. جانسون نیز هشدار داد که تهدیدات تروریستی تکامل یافته و حملات پیشین مستقیما به دست تروریست ها انجام می شد اما الان افرادی با الهام از ایدئولوژی تروریستی به تنهایی دست به اجرای حملاتی می زنند.

وزیر امنیت داخلی آمریکا تاکید کرد، تهدیدات تروریستی از جانب افراد خود افراطی شده چالش های پیچیده ای را پیش روی امنیت قرار می دهد. به گفته او چنین حملاتی به سختی قابل ردگیری هستند.

به تازگی فاش شده است که اف بی آی در حال نظارت روی حدود 1000 آمریکایی است که گمان می برد با تبلیغات تروریستی افراطی شده اند.

مدیر مرکز ملی مقابله با تروریسم آمریکا هم هشدار داد که گرچه آمریکا در حال شکست داعش در عراق و سوریه است اما تهدیدی که القاعده و سایر متحدان آن ایجاد می کنند، همچنان مستحکم است. با این حال، جیمز کومی تاکید کرد که حضور شبه نظامیان داعش تهدید بسیار بیشتری نسبت به القاعده محسوب می شود.

در همین حال سناتورهای جمهوری خواه جیمز کومی را تحت فشار قرار دارند تا بدانند که آیا کارهای بیشتری می شد برای جلوگیری از اقدامات اخیر خشونت طلبانه از جمله در کلوب شبانه اورلاندو و یا بمبگذاری منهتن انجام داد یا خیر. کومی گفت که زمانی که اف بی آی مرتکب اشتباهاتی شود به  آن اذعان می کند اما او معتقد بود که کار دیگری غیر از اقدامات پیشین نمی توانسته انجام شود.

این سوال به دلیل این مطرح شد که اف بی آی چندین سال پیش از عمر متین مهاجم در تیراندازی اورلاندو بازجویی کرده بود و او مظنون محسوب می شده است. اف بی آی همچنین سال 2014 درباره مهاجم بمبگذار منهتن هم که شهروند آمریکایی متولد افغانستان بود، تحقیقاتی به عمل آورده بود.

کلید واژه ها: اف بی آی کومی


نظر شما :