اردوغان نشان ریاست جمهوری ترکیه را به محمد بن نایف داد

۱۱ مهر ۱۳۹۵ | ۱۷:۴۲ کد : ۱۹۶۳۵۶۰ سرخط اخبار

رئیس جمهور ترکیه روز جمعه «نشان ریاست جمهوری» این کشور را به محمد بن نایف بن عبد العزیز ولیعهد عربستان اهدا کرد و از سفر وی به آنکارا در این شرایط سخت تمجید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، رجب طیب اردوغان در دیدار با محمد بن نایف وزیر کشور و ولیعهد عربستان، نشان ریاست جمهوری ترکیه را به وی اهدا کرد.

در این مراسم، اردوغان خطاب به ولیعهد عربستان اعلام کرد که «بار دیگر از شما به خاطر حمایت و همبستگی با ملت ترکیه پس از کودتای شکست خورده و خونبار تقدیر و تشکر می کنم.»

وی افزود ولیعهد عربستان در تمامی مراحل گسترش روابط دوستانه میان طرفین، تمام تلاش خود را به کار بسته است و مناسبات میان ملت های دو کشور ریشه در تاریخ، روابط دوستانه، برادری و ارزش های مشترک دارد.

رئیس جمهور ترکیه خاطر نشان کرد که ولیعهد عربستان در این مرحله سخت و پیچیده که شاهد دو دستگی، منازعات و تروریسم در منطقه هستیم، از تلاش های آنکارا برای برقراری صلح و ثبات در ترکیه حمایت کرده است.

محمد بن نایف ولیعهد عربستان هم ضمن قدردانی از مهمان نوازی ترک ها، اعلام کرد که به دستور ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان به ترکیه سفر کرده است و سعی در تحکیم روابط برادری میان طرفین دارد.

محمد بن نایف همچنین از اعطای نشان ریاست جمهوری ترکیه به خودش قدردانی کرد و آنرا نشانگر روابط مستحکم طرفین و اراده مشترک رئیس جمهور ترکیه و پادشاه عربستان دانست.

وی بار دیگر مخالفت ریاض با کودتای نظامی نافرجام ترکیه را که اواسط ماه ژوئیه گذشته صورت گرفت، اعلام و از طرف کشور متبوعش از شکست کودتا در ترکیه و پیروزی نظام ترکیه در این زمینه ابراز خرسندی کرد.

محمد بن نایف ولیعهد عربستان روز پنجشنبه طی سفر رسمی 2 روزه وارد آنکارا شد و علاوه بر اردوغان، با بنعلی ایلدیریم نخست وزیر ترکیه هم دیدار و گفتگو کرد.

کلید واژه ها: ولیعهد عربستان


نظر شما :