آلمان و فرانسه روسیه را تهدید به تحریم کردند

۲۹ مهر ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۷ کد : ۱۹۶۳۹۸۸ سرخط اخبار

صدراعظم آلمان و رئیس جمهور فرانسه در دیدار با رئیس جمهور روسیه در برلین گفتند آنچه در حلب روی می دهد جنایت جنگی است و موافق برچیده شدن تحریم ها علیه روسیه نیستند.

به گزارش فارس، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، «فرانسوآ اولاند» رئیس جمهور فرانسه و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه پیش از نشست اروپا درباره سوریه و شرایط حلب گفت وگو کردند.

به نوشته روزنامه گاردین، سران آلمان و فرانسه، روسیه گفتند از آنجایی که حملات هوایی روسیه بر فراز شهر حلب سوریه جنایت جنگی است، تحریم های ضدروسی برچیده نخواهند شد.

اولاند بعد از دیدار با سران آلمان و روسیه در برلین گفت «آنچه در حلب روی می دهد جنایت جنگی است و یکی از خواسته ها این است که بمباران از سوی رژیم [دولت سوریه] و حامیان [روسی] آن باید پایان یابد.»

همچنین آنگلا مرکل گفت حملات هوایی در شهر حلب غیرانسانی و ظالمانه است. هر دو مقامات آلمان و فرانسه هشدار دادند که نمی توانند مانع تحریم های غرب علیه روسیه شوند.

ضمن اشاره به آتش بس 8 ساعته حلب که ساعت 8 صبح روز پنج شنبه (امروز) به وقت محلی در این شهر آغاز می شود، اولاند گفت روسیه آماده است این آتش بس را بیشتر و تا 11 ساعت افزایش دهد.


نظر شما :