هشدار مرکل نسبت به حملات سایبری روسیه در انتخابات آلمان

۱۹ آبان ۱۳۹۵ | ۱۷:۵۶ کد : ۱۹۶۴۵۳۹ سرخط اخبار

صدراعظم آلمان گفته روسیه ممکن است تلاش کند تا در انتخابات آلمان و از طریق حملات سایبری و منحرف کردن کمپین های انتخاباتی تاثیر بگذارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری دویچه وله، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان هشدار داد که روسیه شاید تلاش کند تا در انتخابات پارلمانی سال آتی میلادی این کشور با استفاده از حملات سایبری و ایجاد اختلال در کمپین های انتخاباتی اثر بگذارد .

مرکل که هنوز تمایلش برای نامزدی در انتخابات را اعلام نکرده ، در یک نشست خبری گفت آلمان باید وظیفه خود بداند که برای حملات احتمالی سایبری از سوی دولت روسیه به ویژه در زمان برگزاری انتخابات سال آتی میلادی آماده باشد.

وی در جریان دیدار با ارنا سولبرگ، نخست وزیر نروژ گفت: به همین دلیل است که باید مراقب حملات سایبری باشیم و خودمان را برای آن آماده کنیم.

تحلیلگران می گویند هدف روسیه "بی ثبات کردن آلمان و اتحادیه اروپاست."

مقام های برلین روسیه را مظنون به انجام یکسری حملات سایبری علیه نهادها، موسسات و پارلمان آلمان می دانند. روسیه همچنین به انجام حملات سایبری علیه مقر حزب سوسیال دموکرات های مرکل مظنون است.

رییس آژانس اطلاعات داخلی آلمان اوایل سال جاری میلادی هشدار داده بود که دولت، نهادهای تجاری، آموزشی و زیرساخت های حساس در آلمان از جانب حملات سایبری روسیه دائما در تهدید هستند.

کلید واژه ها: حملات سایبری


نظر شما :