ترامپ خطری برای روابط آمریکا و اتحادیه اروپا است

۲۳ آبان ۱۳۹۵ | ۰۲:۰۱ کد : ۱۹۶۴۶۲۷ سرخط اخبار

رییس کمیسیون اروپا گفته انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهوری آمریکا برای روابط میان این کشور و اتحادیه اروپا خطرناک است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ژان کلود یونکر، رییس کمیسیون اروپا گفت: انتخاب "شوکه کننده" دونالد ترامپ، از حزب جمهوری خواه به عنوان رییس جمهوری آمریکا "بی اعتنایی" به همکاری میان واشنگتن و اتحادیه اروپاست.

وی در جریان گفت و گو در میان دانشجویان در نشست خبری در لوگزامبورگ گفت: انتخاب ترامپ "خطری علیه روابط بین قاره ای" است.

اظهارات یونکر بازتاب شوک گسترده و نگرانی های عمیق کشورهای اروپایی به دلیل انتخاب ترامپ به عنوان رییس جمهوری آمریکاست.

البته بسیاری از دیپلمات های اروپایی گفته بودند که می توانند با رییس جمهوری جدید آمریکا روابط خوبی داشته باشند.

یونکر همچنین نسبت به "پیامدهای مهلک و نابود کننده" اظهارات ترامپ درباره سیاست های امنیتی هشدار داد و گفت: ما باید به رییس جمهوری منتخب آمریکا یاد بدهیم که اروپا چیست و چگونه کار می کند. به نظرم ما برای اینکه ترامپ این ها را یاد بگیرد دو سال از وقت خود را تلف می کنیم.

دونالد تاسک، رییس شورای اروپا و یونکر از ترامپ برای حضور در نشستی با اتحادیه اروپا دعوت به عمل آورده و در بیانیه ای مشترک به وی صادقانه تبریک گفتند.

آنها گفتند: روابط استراتژیک میان اتحادیه اروپا و آمریکا ریشه در ارزش های مشترک شامل آزادی، حقوق بشر، دموکراسی و عقاید مربوط به بازار اقتصادی دارد. امروز بیش از هر زمان دیگری باید روابط میان دو طرف تعمیق شود. تنها با یک همکاری نزدیک می توان با چالش هایی چون داعش ، تهدیدهای مربوط به یکپارچگی اوکراین و تغییرات جوی و مهاجرت رویارویی کرد.

کلید واژه ها: ترامپ


نظر شما :