استولتنبرگ: مطمئنم ترامپ به ناتو متعهد می‌ماند

۲۶ آبان ۱۳۹۵ | ۱۴:۲۸ کد : ۱۹۶۴۷۳۸ سرخط اخبار

دبیرکل ائتلاف نظامی ناتو امروز (سه شنبه) گفت، "مطمئن" است که دونالد ترامپ به همه تعهدات آمریکا به این ائتلاف پایبند می ماند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ینس استولتنبرگ، دبیر کل ائتلاف ناتو امروز در اظهاراتی آن هم چند روز پس از آن که از دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا خواست از انزواطلبی دست بردارد، گفت که مطمئن است دونالد ترامپ به همه تعهدات آمریکا به این ائتلاف پایبند می ماند.

استولتنبرگ در اظهاراتی در بروکسل گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا در زمان تبلیغات انتخاباتی گفته بود که یک هوادار بزرگ ناتو است و من مطمئنم که او رئیس جمهوری خواهد بود که به همه تعهدات آمریکا به ائتلاف ناتو پایبند باقی خواهد ماند.

استولتنبرگ با اشاره به این که همچنان مساله الحاق شبه جزیره کریمه به خاک روسیه یکی از نگرانی های ناتو است گفت: ما هرگز نقض حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین را نمی پذیریم.

وی ادامه داد: پیام ناتو این بوده که ما خواهان گفت و گو با روسیه هستیم. روسیه بزرگترین همسایه ماست و همواره باقی خواهد ماند و زمانی که تنشها بالا می گیرد و به ویژه زمانی که ما با چالشهای امنیتی مختلف روبرو می شویم مهم است که با هم گفت و گو داشته باشیم.

کلید واژه ها: ناتو دونالد ترامپ ترامپ


نظر شما :