جنگنده‌های آمریکا در راه قطر و کویت

۳۰ آبان ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۵ کد : ۱۹۶۴۸۰۱ سرخط اخبار

آژانس همکاری امنیتی آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که وزارت خارجه این کشور به اطلاع کنگره رسانده که احتمال دارد جنگنده هایی از نوع "اف-۱۵ کیو ای" به قطر و جنگنده های "اف ای ۱۸ " به کویت بفروشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه الجزیره، این آژانس اعلام کرد که این جنگنده ها به قطر در مقابل ۲۱.۱ میلیارد دلار و جنگنده ها به کویت در مقابل ۱۰.۱ میلیارد دلار فروخته می شود.

در بیانیه آژانس همکاری امنیتیآمریکا آمده است که قطر خواهان خرید ۷۲ جنگنده و سلاح و سامانه های پشتیبانی مربوط به آنها شده و کویت نیز درخواستی را برای خرید ۴۰ جنگنده اف ای -۱۸ ای و اف ای -۱۸ ای و تجهیزات آن مطرح کرده است.

بوئینگ طرف اصلی منعقد کننده قراردادهای فروش احتمالی جنگنده ها به قطر است و بوئینگ و نورثروپ گرومن و ریثیون و ژنرال الکتریک طرف های اصلی قرارداد با کویت هستند. قرارداد فروش جنگنده ها به قطر به علت اعمال فشار اسرائیل بر آمریکا برای توقف قرارداد به تاخیر افتاد.

در فوریه گذشته مطرح شده بود که این اعمال فشار باعث تاخیر قرارداد احتمالی آمریکا به مدت دو سال شد و دوحه ناگزیر به عقد قرارداد برای خرید جنگنده های رافال فرانسه شد.

کلید واژه ها: قطر جنگنده ها به کویت به قطر


نظر شما :