میت رامنی و دونالد ترامپ دیدار کردند

۰۱ آذر ۱۳۹۵ | ۱۴:۲۹ کد : ۱۹۶۴۸۱۷ سرخط اخبار

دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا، با میت رامنی، یکی از منتقدان صریح اللهجه خود دیدار کرد. رامنی بعد از این دیدار ۸۰ دقیقه ای آن را "بسیار مهم" خواند اما در مورد حضور خود در کابینه دونالد ترامپ اظهار نظر نکرد.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ هم که قرار است در تعطیلات آخر هفته باز هم در باشگاه گلف خودش در نیوجرسی میزبان سیاست مداران دیگری باشد، از گفتن نتیجه دیدار خود با رامنی طفره رفت اما رسانه های آمریکا از احتمال پیشنهاد پست وزارت خارجه به میت رامنی سخن می گویند.

رامنی هنگام ترک زمین گلف ترامپ در شهر بدمینیستر نیوجرسی به خبرنگاران گفت: "ما گفتگوی بسیار ارزشمندی در مورد مسایل مختلف بین المللی داشتیم" و آنهایی که مرتبط و مورد توجه آمریکاست.

رامنی، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۲ بود که از باراک اوباما، رئیس جمهوری و نامزد حزب دموکرات، شکست خورد.

میت رامنی در جریان مبارزات انتخاباتی اخیر، دونالد ترامپ را "حقه باز و جعلی" خوانده و ترامپ هم مبارزات انتخاباتی بین میت رامنی و باراک اوباما را "بدترین مبارزه انتخاباتی" توصیف کرده بود.

ترامپ در توییتی گفته است: "تمام تعطیلات آخر هفته در حال انتخاب مردان و زنان بزرگی هستم که بتوانند بار دیگر برای ساختن آمریکایی بزرگ کمک کنند."

شون اسپایسر، یکی از سخنگویان ترامپ به خبرنگاران گفته است: "رئیس جمهور منتخب بهترین و باهوش ترین افراد را برای پیشرفت این کشور می خواهد. چه این افراد از او حمایت کرده باشند و چه حمایت نکرده باشند."

اسپایسر افزوده است: "ملاقات با رامنی فرصتی است که ایده ها و افکار شنیده شود."

رامنی از منتقدان سرسخت دونالد ترامپ بوده است. او گفته بود که ترامپ "نه خلق و خوی و نه قدرت تشخیص لازم برای ریاست جمهوری را ندارد."

قبل از انتخاب دونالد ترامپ به عنوان نامزد حزب جمهوریخواه، میت رامنی گفته بود "در صورت نامزدی دونالد ترامپ چشم اندازی برای آینده ای امن و پررونق نمی توان تصور کرد" و افزوده بود: "وعده ها و قول های او به همان اندازه بی ارزش است که مدرکی که از دانشگاه ترامپ گرفته می شود."

علیرغم چنین پیشینه ای، براساس گمانه زنی های رسانه های آمریکا، میت رامنی می تواند کاندیدایی برای پست وزارت خارجه باشد، هر چند که رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک هم یکی از مدعیان دیگر کسب این سمت است.

به گزارش بی.بی.سی رامنی در گذشته بیشتر در صف منتقدان روسیه بوده و از این جهت نظرات او با رویکرد دونالد ترامپ، که در جریان مبارزات انتخاباتی از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه ستایش کرده بود، همخوانی ندارد.

میت رامنی همچنین از مخالفان سرسخت برنامه های هسته ای ایران و توافق دولت باراک اوباما با ایران بوده است.

جان بولتون، نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل، سناتور باب کروکر، از ایالت تنسی و نیکی هیلی، فرماندار کارولینای جنوبی هم از جمله نامزدهای احتمالی دیگر پست وزارت خارجه بشمار می روند.

کلید واژه ها: ترامپ رامنی دونالد ترامپ میت رامنی میت


نظر شما :