درخواست بارزانی برای انتخاب رئیس جدید اقلیم کردستان

۰۱ آذر ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۹ کد : ۱۹۶۴۸۳۰ سرخط اخبار

رئیس اقلیم کردستان عراق که دوره ریاستش چند وقت پیش به پایان رسید، خواهان انتخاب رئیس جدیدی برای این اقلیم شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه مستقل رأی الیوم، مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در بیانیه ای اعلام کرد: حل مشکلات اقلیم کردستان در مذاکره میان احزاب نهفته است و باید ریاست جدیدی برای پارلمان انتخاب شود تا فعالیت خود را ازسر بگیرد. تمامی احزاب نیز باید با تشکیل دولت جدید و انتخاب شخصیتی برای در اختیار گرفتن پست ریاست اقلیم تا زمان برگزاری انتخابات جدید موافقت کنند.

بارزانی گفت: من طی روزهای گذشته با سیاستمداران و دانشگاهیان صحبت کردم. حل بحران های اقلیم کردستان عراق نزد من است و من می توانم این مشکلات را حل کنم. برخی از مشکلات کنونی با اوضاع سیاسی، اقتصادی و امنیتی عراق و منطقه مرتبط است مثل حملات گروه تروریستی داعش. برخی نیز با کاهش قیمت نفت و قطع حقوق کارمندان اقلیم کردستان و میزبانی از صدها هزار آواره و برخی نیز با مشکلات داخلی از جمله نزاع های سیاسی مرتبط است.

وی افزود: کارمندان و مدرسان خواهان حقوق خود هستند و من این را تأیید می کنم اما به دلیل مشکلات امنیتی و اقتصادی و سیاسی امکانات دولت محدود شده است. آن ها می دانند که راه حلی وجود دارد. من از تمامی طرف ها می خواهم برای حل مشکلات با دولت مذاکره کنند.

دوران ریاست مسعود بارزانی ۱۹ اوت ۲۰۱۵ به پایان رسید اما به دلیل اختلافات میان احزاب کرد هنوز رئیس جدیدی برای این اقلیم انتخاب نشده است.

کلید واژه ها: اقلیم کردستان


نظر شما :