ترامپ "جوکی" است که به همه توهین می‌کند

۰۳ آذر ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۱ کد : ۱۹۶۴۸۹۶ سرخط اخبار

وزیر خارجه سابق انگلیس، رئیس جمهور تازه منتخب آمریکا را "جوک و لطیفه ای" دانست که به همه افرادی در جریان دیدارش با آن ها توهین می کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اکسپرس، ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس در دوره نخست وزیری دیوید کامرون به انتقاد شدید از دونالد ترامپ، رئیس جمهور تازه منتخب آمریکا پرداخت؛ اقدامی که قطعاً پاسخ تندی را از سوی این رئیس جمهور جمهوری خواه به همراه خواهد داشت.

هیگ گفت: آخرین باری که اینجا بودم برای شما چند جوک و داستان درباره سیاست تعریف کردم اما مشکل این است که در حال حاضر جوک های سیاسی انتخاب می شوند.

این رهبر محافظه کار سال های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۱ میلادی، نامه "تخیلی" را از جانب ترامپ خطاب به خودش قرائت کرد که مسائلی چون "روابط ویژه" آمریکا – انگلیس، دیواری که ترامپ وعده داده میان مکزیک و آمریکا بسازد و رای دهندگان فریب خورده را شامل می شود.

در این نامه آمده است: همه شما می دانید  که من به "روابط ویژه" با کشورتان اعتقاد دارم. همچنین می دانید که من متعهد شده ام تا بزرگترین دیوار را در مرز با مکزیک بسازم به طوری که شما می توانید داخل شوید، اما آنها نه. امیدوارم خداوند آمریکا، دیوارمان و این رای دهندگان را که هیچ چیز نمی دانند، حفظ کند.

هیگ همکاری نزدیکی با هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، داشت.

این اظهارات هیگ همزمان با آن صورت گرفت که ترامپ از نایجل فاراژ، رهبر موقت حزب "استقلال انگلیس" خواست تا سفیر کشورش در آمریکا شود و به تقویت روابط میان این دو کشور کمک کند.

کلید واژه ها: ترامپ


نظر شما :