میشل عون امروز به عربستان می‌رود

۲۱ دی ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۰ کد : ۱۹۶۶۱۰۸ سرخط اخبار

رئیس جمهور لبنان سفرهای خارجی خود را امروز (دوشنبه) آغاز می کند. ریاض اولین مقصد سفر عون است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط، منابعی در کاخ ریاست جمهوری لبنان اعلام کردند: لبنانی ها و میشل عون، رئیس جمهور این کشور بر روی این سفر حساب زیادی باز کرده اند و امیدوارند که برای تقویت روابط میان دو کشور در تمامی زمینه ها به ویژه سیاسی و اقتصادی مفید و مثمرثمر باشد.

به گفته این منابع هیئتی متشکل از جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان، نهاد المشنوق، وزیر کشور، یعقوب الصراف، وزیر دفاع، علی حسن خلیل، وزیر دارایی، رائد خوری، وزیر اقتصاد و تجارت، ملحم ریاشی، وزیر رسانه و مطبوعات، مروان حماده وزیر آموزش و بیار رفول، وزیر مشاور در امور ریاست جمهوری میشل عون را در این سفر همراهی می کنند برای همین این سفر از چارچوب سنتی دیدارها میان مسئولان دو کشور تجاوز می کند.

ملحم ریاشی، وزیر رسانه لبنان ابراز امیدواری کرد که این سفر نقش مثبتی در روابط میان دو کشور داشته باشد. وی گفت که مهم ترین موضوع این سفر تلاش برای بهبود روابط میان عربستان و لبنان است.

قرار است میشل عون روز چهارشنبه نیز به قطر سفر کند.

ریاشی گفت که میشل عون در سفرش به قطر درباره موضوع نظامیان ربوده شده لبنانی توسط داعش صحبت خواهد کرد.

به گفته ریاشی، جدول سفرهای عون شامل دیدار دوجانبه وی با ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و دیدارها میان وزرای لبنانی با همتایانشان است.

کلید واژه ها: عون میشل عون


نظر شما :