ترغیب واشنگتن به تغییر رویکرد علیه تهران

۱۸ اسفند ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۵ کد : ۱۹۶۷۷۲۹ سرخط اخبار

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با بیان اینکه این رژیم می تواند روابطش با کشورهای عربی را عادی سازی کند، گفت: ترغیب دولت جدید آمریکا به تغییر رویکرد علیه ایران، روش اسرائیل برای مقابله با تهران است.

به گزارش فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که این رژیم می تواند روابطش با کشورهای عربی را به حالت عادی برگرداند اگر عاقلانه عمل کند.

نتانیاهو طی سخنرانی در کمیته امور خارجی و نظامی پارلمان رژیم صهیونیستی «کنست» با ادعای اینکه اسرائیل قوی ترین دولت در خاورمیانه است، گفت: «و باید از این وضعیت خود بعنوان یک اهرم فشار استفاده کند. اسرائیل می تواند از طریق درک منافع منطقه ای، روابط خود با کشورهای عربی را بدست آورد.»

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» وی تاکید کرد ائتلاف منطقه ای که فقط به یک منظور، آنهم برای مقابله با ایران شکل گرفته است، می تواند درب هایی را به سوی عادی سازی روابط اسرائیل با کشورهای همسایه بگشاید.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: «بنظر من، اگر ما خردمندانه عمل کنیم، می تواند به ما در عادی سازی روابط با کشورهای منطقه و گشودن دالان های دیپلماتیک جدید میان ما و فلسطینیان کمک کند.»

نتانیاهو از بسته حمایتی نظامی 38 میلیارد دلاری آمریکا بعنوان «عاملی در افزایش قدرت اسرائیل» نام برده و گفت: «این کمک پایدار به ارتش اسرائیل و دیگر سرویس های مسلح آن اجازه خواهد تا از جدیدترین و پیچیده ترین فناوری های دنیا بهره ببرد.»

وی در ادامه اظهارات ضد ایرانی اش افزود یکی از روش های ما برای مقابله با ایران، ترغیب دولت جدید آمریکا به تغییر رویکرد علیه ایران است که به ما کمک می کند تا در برابر تهدیدات ایران محکم بایستیم.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین از سفر خود به روسیه در روز پنجشنبه و دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور این کشور خبر داد.

کلید واژه ها: رژیم صهیونیستی


نظر شما :