مقایسۀ همسران اوباما و ترامپ در 100 روز نخست بانوی اولی

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۲۱:۱۲ کد : ۱۹۶۸۷۰۷ سرخط اخبار
 یک مجله آمریکایی در مطلبی نوشت ملانیا ترامپ هنوز نتوانسته است در 100 روز نخست حضورش در کاخ سفید، به وعده های خود عمل کند.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، تفاوت های ملانیا ترامپ و میشل اوباما در 100 روز نخست حضورشان در کاخ سفیدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجله آمریکایی نیوزویک با انتشار مطلبی در پایگاه اینترنتی خود، به بررسی عملکرد «ملانیا ترامپ»، همسر رئیس جمهور کنونی آمریکا، دریکصد روز نخست حضورش در کاخ سفید و مقایسه وی با «میشل اوباما»، همسر «باراک اوباما»، رئیس جمهور پیشین آمریکا، پرداخت.
 
در این گزارش آمده است: حدود یکصد روز از حضور مدل سابق اسلوونیایی در کاخ سفید به عنوان بانوی اول آمریکا می گذرد. با این وجود، وی هنوز نتوانسته است بین زندگی شخصی و وظایفش به عنوان همسر رئیس جمهور تعادل برقرار کند. ملانیا از نظر سیاسی، همچنان در سایه دونالد ترامپ قرار دارد.
 
بانوی اول آمریکا، پیش از ورود به کاخ سفید وعده داده بود برای ریشه کنی آزار و اذیت های اینترنتی تمام تلاش خود را خواهد کرد. با این وجود، وی کار خاصی در این زمینه صورت نداده است و تنها زمانی که با بالگرد از پنت هاوس 100 میلیون دلاری خود در برج ترامپ واقع در شهر نیویورک به پایتخت سفر می کند، جلساتی را در این خصوص تشکیل می دهد.
 
دفر ملانیا ترامپ در واشنگتن اکثر اوقات تعطیل است. کارکنان و خدمه کاخ سفید که تحت نظارت بانوی اول آمریکا قرار دارند در بیشتر مواقع به حال خود رها شده اند و وظیفه ای به آن ها محول نمی شود. ملانیا ترامپ که چند وقت پیش میزبان همسران فرمانداران و قانونگذاران آمریکایی بود، از آن ها خواست در حضور وی عناوین سیاسی خود را فراموش کنند و به مسائل سیاسی نپردازند.      
بانوی اول آمریکا بسیار کم در انظار عمومی ظاهر می شود. براساس گزارش ها، ملانیا ترامپ تنها در ساعات پایانی حضور نخست وزیر ژاپن، همسر وی را برای دیدن یک باغ ژاپنی در فلوریدا همراهی کرد. تنها ملاقات ملانیا ترامپ با همسر پادشاه اردن نیز زمانی بود که به همراه وی از یک مدرسه دخترانه در واشنگتن دیدن کرد. بانوی اول آمریکا همچنین، چندان تمایلی به مصاحبه ندارد و با پسر 10 ساله اش در نیویورک زندگی می کند. رفت و آمد ملانیا بین واشنگتن و نیویورک برای مالیات دهندگان آمریکایی یک میلیون دلار در هفته، هزینه دارد.
 
نگارنده مطلب در ادامه می افزاید: در مقابل، میشل اوباما از همان ابتدای ورود به کاخ سفید با قبول وظایف بانوی اول آمریکا، به همراه دخترانش از شیکاگو به واشنگتن نقل مکان کرد. میشل اوباما ماه های نخست حضورش در کاخ سفید را صرف معرفی اهدافش –از قبیل بهبود سلامت جسمانی، تغذیه آمریکایی ها و دیگر اهداف بهداشتی خود برای نسل های آینده– کرد.
 
بانوی اول کنونی آمریکا حتی یک سفر خارجی را نیز در کارنامه سیاسی خود ثبت نکرده است. این در حالی است که میشل اوباما در همان روزهای نخست ریاست جمهوری همسرش، تور اروپایی خود را آغاز کرد. میشل اوباما همچنین، در ماه های نخست حضورش در کاخ سفید به نمایندگی از رئیس جمهور وقت، به آژانس های فدرال آمریکا سر می زد و برای رقم زدن فصلی جدید در صحنه سیاسی آمریکا تلاش می کرد.
 
نگارنده مطلب سپس می افزاید: البته ملانیا ترامپ، میشل اوباما نیست؛ همانطور که دونالد ترامپ، باراک اوباما نیست. 
 
در پایان گزارش نیز به این موضوع اشاره شده که ملانیا ترامپ هنوز برای قبول مسئولیت های بانوی اول آمریکا آمادگی ندارد.

کلید واژه ها: ملانیا ترامپ میشل اوباما بانوی اول آمریکا آمریکا


( ۲ )

نظر شما :