ابوالغیط: ایران بیشترین بهره را از وضعیت موجود منطقه می‌برد

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۷:۳۹ کد : ۱۹۶۸۷۵۶ سرخط اخبار

دبیرکل اتحادیه عرب با اشاره به اینکه جهان عرب در دشوارترین مرحله تاریخ خود در سایه جنگ های موجود بسر می برد، گفت که ایران بیشترین بهره را از این وضعیت می برد.

به گزارش فارس، «احمد ابوالغیط» که در سمینار «رسانه های عربی» در دُبی سخن می گفت، تأکید کرد که اتحادیه عرب بازتاب واقعیت جهان عرب و اراده عربی است و جهان عرب نیز امروز دشوارترین لحظات حیات خود را تجربه می کند.

وی به بحران سوریه، درگیری بر سر قدرت در لیبی و اوضاع عراق اشاره کرد و افزود: تا کنون بدترین از آن چیزی که اکنون می بینیم، ندیده بودم.

ابوالغیط که به مواضع ضد ایرانی خود معروف است، مدعی شد« ایران بیشترین سود را از این واقعیت می برد، آنها در ایران از این واقعیت لذت می برند و برخی از آنها می گویند: بگذارید خودشان را نابود کنند».

بنابر گزارش شبکه روسیا الیوم، ابوالغیط همچنین درباره رژیم صهیونیستی نیز اظهار داشت: اسرائیل که تا به امروز تحت فشارهای سنگین برای پذیرش سازش با فلسطینیان بود، اگر من نخست وزیر آن بود امروز احساس می کردم که بهترین روزهای اسرائیل است و به خودم میگفتم : زمین را می گیرم و به اسرائیل ملحق می کنیم و تا ابد نیز برای ما خواهد بود.

دبیرکل اتحادیه عرب در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ترکیه گفت که برخی کشورهای همسایه سعی دارند سلطه خود را گسترش داده و امپراطوری های از دست رفته خود را احیا کنند اما اتحادیه عرب مطلقا اجازه آن را نخواهد داد.

کلید واژه ها: اتحادیه عرب


نظر شما :